fredag 12. november 2010

Et lite bidrag

Sjøl om je egentlig itte lik at Facebook er en maktfaktor her i lændet (og ellers i verden), så oppfordrer je den som kænn og vil å melde seg inn i gruppa

 STØTT SØLVSKOTTBERGET REHABILITERINGSSENTER

på Facebook. Vi får si frå på den måten vi kænn og klarer. Mange gode krefter er igang for å få tæll detti. For deg som itte helg helt mæ, læs innlegget under her.

Aug2008 055-2

Mauren er liten den å, men når mange nok ta dom arber sammen, kænn dom utrette mirakler. Lætt øss håpe på det såmmå for denni saken.

torsdag 11. november 2010

Å neeeeeiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!

P8200093

Fækk et lite sjokk i dag da nyheten kom om at Sølvskottberget Rehab-senter (best kjent som berghylla her på bloggen) itte får fornyet kontrakt mæ Helse Sør Øst. At det er mulig!!!! (Sjå sjøl HER i GD)

P9170305

Det eneste tællbudet i lændet mæ mestringskurs for ME bl.a. Dyktige og koselige ansatte som ga ælt for øss. Den kompetansen skar nå rives neatt og ingen slike tællbud skar gis i detti rike lændet. Håper dom sæv godt dom som har vedti detti. Dom er vel i trygg forvisstning om at dom får millionlønninger for å vara papir-hanar uten bakkekontakt.

P9170298Det styremøtet såg vel omtrent ut som bildet over, vil je tru………….

P8140027 I dag sender je mange varme tanker ått ælle dei ansatte i vanskelige tider. Takk for æll god omsorg. Dere er unike. (Noen tårer på ei gran ved Sirabøl)

P9170294Så får vi bære klamre øss tæll håpet om at noen kloke huggur gjør som sola, prøver å kåmmå seg tur tåka og ta tæll fornuft. Men det er jo lettest å spara penger på dom som itte klarer å rope så høgt sjøl. Hældige meg som rakk å få ta del i kunnskapen som er bygd opp der høgt oppå berget. Den er gull verd og brukes hår dag for å få et bære liv. Og det virker!!!!!!!!!!!!

Julegave-along november

Julegave - Along[1][1]

Heldigvis har je gjømt att litt ta strikkelageret tæll november-utgaven. Bildet er tin i går og det var knapt fotolys ute midt på dagen.

PB109387

Se mere om Julegave-alongen hos Annepålandet

onsdag 10. november 2010

Himmelsk # 9

PB109383

For noen er slik vær himmelsk, men itte for meg. Je får bære vara glad vi har sløppi unna snøen helt tæll i dag. Og at over skyen er himmelen støtt blå;)

Unnskyld åt dekk himmelsk koselige bloggere som er innom og kommenterer. Je slit fortsatt mæ arma og er sparsom mæ skrivinga for tida. Derfor blir det liten skriftlig respons frå meg akkurat nå. Men høld de ut mæ meg, så kjæm je stærkere tilbake når je kænn bruke mere enn venstre hænda å skrive mæ.

4987378325_b77095bd20_b[1]Mere himmelsk å sjå HER

søndag 7. november 2010

Bestefar har bursdag

PA119132 Stolt over å ha knekt den praktiske “nøtta” på Vitensenteret

PA119133 Litt småirritert over å ikke klare den litt vanskeligere “nøtta”?

PA119140 El-produksjon: på heme-bane der.

Gratulerer med dagen!

lørdag 6. november 2010

Kort innpå

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er bare kort innom og sier go’ hælj. Je har fortsatt dataforbud, så det blir lite mæ kommentarer frå meg om dagen. Beklager, men je kjæm sterkere att. Je føljer mæ dekk læll, det tæk itte på arma å læsa blogger;) bortsett frå at det rykker i strikkearma når je ser ælt det fine de lagar. Men je gjør snart comeback mæ strikkepinna, håper je…..

onsdag 3. november 2010

Himmelsk #8

4987378325_b77095bd20_b[1]

Mere himmelsk Her

P6167517

Nesten krasj?

mandag 1. november 2010

Svart november

Et ta de få lyspunkta mæ mørke november er denni sangen. Unnskyld ælle flinke syngedamer, men det bære MÅ vara Rita Eriksen og Vamp for meg. Ei varm trøst når sola nå snart forsvinn over åsen her og itte viser seg fram att før fysst i februar. Da speller je Vamp så mine mæboere finn seg ændre steller å vara ;)

Ha en fin måndag!

søndag 31. oktober 2010

Rapport frå heksenatta

Det vart lite heksing, som vente, på meg  i natt. Je låg nok i den djupeste søvn etter inntak ta Rakafisk og Munkholm, i mi egen goe seng istellafor å svime rundt på et kosteskaft i bekkmørket. Men det gror godt i mine heksespor læll. Nabosnuppen som jeg vanligvis lærer strikking, hekling, fletting og slikt hadde nok lært mere ta Gamleheksa enn je trudde:

PA309354 

PA309355

Små hekser er nå mye mere gossinne enn gamle da ;)  Habitten åt den minste var foresten så fint pynte mæ glitter, at sjøl etter en runde mæ støvsuger og sea våtmopp, så glitrer golvet våres så flott atte :) Vi kænn nesten si vi er ferdigpynte tæll jul. Noen lilla rester frå Storesnuppa sin parykk gjør at vi itte treng styre så my mæ adventpyntinga hæll. Du talar på effektivitet ;)

Har du fløtt klukka forresten?

lørdag 30. oktober 2010

Ælle heksers kveld

halloween Ja, så er det halloween att da. For å vara ærlig har jeg vel itte så stor sæns for denslags. Men som heks kænn je kænskje itte si det høgt;) Det er liksom så mye kommers. Å kjøpe kjinglor(edderkopper) i plast er totalt unødvendig her i Hekseheimen. Her bor det nok vævkjærringer som det gjør ;)

Så je får vel bære kaste meg på kosteskaftet og ta meg en tur ut når mørekt fell på… At natta er en time lengre gjør jo ittno, da blir det litt bære tid å hekse på for den som tæk ting i sngelefart.

Husk å skru klokka mot sammar’n; den som har vøri altså.

 

Go’ lordagskvæld