torsdag 1. oktober 2009

Siste rest ta sammar

Sept2009 592

Oktober gitt! Nå er det itte mye som blomstrer ute her, men noen tapre stakkarer står ute og bruker sine siste krefter. I dag sa metrologen at været om lordan blir spennende, det kænn bety snø!!! Da måtte je ta mæ meg inn noen sammarsrester.

 

 

 

 

 

Sept2009 597 At det blir dårlig vær om lordan er forresten no je har visst lenge, for da er det saue-utstilling åt naboen og da er det støtt surt, kaldt og vått. Trur je lyt be dom slutte mæ dænna utstilling gitt. Je tåler mere sol, je….. Itte er vi helt ferdig mæ potetønna hæll, men det nærmer seg nå.

 

 

Bok og kort frå BeritT

 

Sept2009 580 Tusen takk åt ælle som kommenterte 1.års-innlegget mitt. Mange var kjent og kjære, men jammen dukke det opp noen nye å. Det er så koselig mæ dekk ælle. Av og tæll er je litt sløv tæll å svara, men er en træg totning, så er’n. Det kjæm etterhårt, om itte så brått.

4 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Flotte bilder, det første er aldeles nydelig! Og ja du - det hadde vært veldig fint om du kunne snakke med naboen din - jeg vil gjerne ha det fine været litt lenger :-) Det blir nok storbyen på meg i helgen ser det ut til, det fristes med fårefrikasse fra den kanten :-)

Fjordheim sa...

Huff nei, jeg vil ikke ha snø på lørdag, da skal min mann kjøre meg til Gardemoen. Har ikke skiftet dekk enda. Det er alt for tidlig. Håper det blir sol og noen varmegrader ei stund til.
HAr noen få roser igjen uten enda. Det er så koselig å se dei lyser opp ved innkjøringen når vi kommer heim. Håper dei kan gjøre det en måned til.
Ønsker deg en god kveld :)

Silje sa...

d er sjelden det er fint vær på saueutstilling ja:P

Ingrid sa...

Uff vinteren kjem altfor fort !!Har pussa snø av bilen ein morgon denne veka.
Men vi får trøste oss med at tida går fort og om litt går det mot lysare tider igjen:)