onsdag 18. mai 2011

Love is in the air

ADVARSEL: langt innlegg med tildels sterke scener ;)

P5051506 Hei Smukka, skal vi lage noen flere bråke-måker?

P5051516 Kan vi vel prøve hvis du er noe til kar, Kjekken.

P5051518 Nå må du stå stille for dette er litt skummelt altså.

P5051520Det gikk jo bra.

P5051521 Tjohei ;)

P5051533Dette var du god til, Kjekken.

P5051536 Du også, Smukka

P5051541 Der ja, der var det gjort.

P5051549Da er vi par i hjerter da?

 

Hvis du lurer på bokmålet her, så er det for dæ je er overbevist om at måker itte talar totning ;)

(PS. Far, je er vel itte helt sikker på om det var slike fuglebilder du tenkte på da du sa at je trengte 70-300 mm objektiv;)

14 kommentarer:

Tovepia sa...

What a love story:O))
Æ begynne å tru at dæm snakke trøndersk etterhvert, for det e mang av dæm her, så hvis dem e litt språkmektig, så har dem lært sæ dialekta:O)))
Nyt dagen, klem fra mæ!

Mormor sa...

En artig historie. Du er tydeligvis raskt på labben med kamera. Jeg er virkelig imponert over bildene dine. Men er du nå så sikker på at måkene ikke har lært seg totning da :-). Ikke alle kanskje, men måkene ved Mjøsa har nok lært seg dialekt

Sologbolig sa...

Hehe! Stilig! Du er en kløpper med fotoapparatet !!!
Ha euin fin onsdag.

BirtH sa...

Du er nu kreativ, og flink! Takk for at du deler fine bilder og artige historier!
Ha en finfin kveld!

Grete sa...

Jøss har du vært "flue på veggen"?Ikke verst å få med seg slik en lovestory !Du er jammen flink,og så er du sikkert veldig tålmodig også!
Ønsker deg fine maidager ...med jakt etter nye historier !

Mandy Lou sa...

Dette var nå gode og artige bilder. At måkene snakker bokmål visste jeg ikke fra før. Men når jeg tenker etter, så har du kanskje rett. ;)

Rosa sa...

hahaha, herleg! Måkene snakkar forresten Harstad-væring. Heilt sant!!

Anne på landet sa...

Herlig!
Takk for smilet som disse fortellende bildene gav!

Klem til deg fra meg!

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, ja sånn kan det gå. Flotte bilder! Ha en finfin helg!

Trollkjerringa1 sa...

Kjempe flott historie og bilder :D Måkenen snakker sunnmørsk helt garantert ;) Ha ei flott helg :D

Maret sa...

Knallbra.....
og du har heilt rett. Måsen snakkar ikkje totning.
Har sett værmeldinga for Helgeland då du var på reise, glad for at du fekk slike fine objekter i flott vær..

oddi sa...

Herlig! Her ute på kysten snakker vi om "vårmål på måsen". Det er et taskens liv, og et sikkert vårtegn!

Ruth sa...

Vi kom ut til hytta ytterst i Trondheimsfjorden en gang for mange år siden og min dengang lille nevø sa helt henført; "Hør på måkan - kor dæm kvitre"

Etter to uker oppe i Aberdeen vet jeg en ting, de sover aldri. Hvis de sover så sover de på skift. Makan til kvitring!! Jeg ble nesten måkehater.
Men etter denne bildeserien din har jeg tilgitt dem. De er nå søte også da og du er en fenomenal fotograf.

Jeg fikk meg en skikkelig god latter sånn helt på tampen. Det kjennes godt.

Stubbetufsa sa...

Du verden! For en serie!
Nesten så jeg begynner å like måsen...
De sitter i store horder på jordet nedom huset...