Neida, je har itte vøri på jakt mæ børse og farli ammunisjon. Itte har je skadeskøti åkke folk hæll dyr. Je har rætt og slett bomme når je har knipse bilder. Og så fækk je den forrykte hekse-ideen at je itte bære skar te fram dæ je er fornøgd mæ, jammen skar du få sjå noen bilder som er på tur ner i "papirkurven" å
Se og lær ta mine feil

Fokus:
Her kunne det ha vøri et artig bilde ta Ole, Dole og Doffen på tur. Men når det er fokus på grusen bak og itte på sjarmøra, nei da blir det "Delete" neste. Harmelig, men slik går det når motiva kjæm på en før en er helt ferdig mæ å stille inn apperaturen 
Hastverk er lastverk!

Komposisjon
Å bomme helt på dæ en har tenkt å ta bilde ta, ser jo utrulig kopete ut. Tæll mitt forsvar må je jo si at dessi var ganske kjappe tæll å forfløtta seg. Litt kjappere en je var tæll å reagere
Ting tæk tid på Toten.

Lysmåling
Her prøvde je meg fram mæ lysmåling og en ser jo fort at det er fortgjort å lure seg og ændre. Detti er slett itte ti i knall måneskinn mæ lange skygger, det er ti i fullt solskinn. Bildet under fortæl nok mere ta sænnheta 

Ha en strålende kvæll mæ fullt fokus, god komposisjon og riktig lys.
Je koser meg mæ oppattværme får-i-kål. Da er høsten på sitt bæste.