fredag 20. februar 2009

Dæ je savner mest…

…frå Sydenturen førje viku, bortsett frå sola, lyset og varmen, er den blide dama som ringte på døra hår dag og sa: “CLEANING !”  Som Snuppa så viselig sa: “Hu der har nesten verre jobb enn meg, hu” og Snuppa måker etterlatenskaper etter 17 hester og det blir en anselig haug pærer å trille bort.  Je vil vel tru at det er nokså stor forskjell på rommene de vaskedamene der er innom i løpet av dagen… stakkars. Den helt store lønna i form av penger blir det sikkert itte hæll.

Men akkurat nå kunne je tenkt meg ei slik ei på døra her, når je ser åssen golva her ser ut. Formen er laber, mæ litt feber og piggtråd i hærsjen, så strikking og tv er mere passende enn husmorvirke. Je er æltfor nøye påstår Gubben og Snuppa, men je er nok itte dæ. Når det læt som om en går på knekkebrød når en beveger seg over golvet, ja da er det på tide mæ litt innsats.

Alikkavæl blir det tv’n nå. VM-hopp for damer, historisk! Å når fysste dame som sætt utfor er frå Kolbu, ja da må en totning følje mæ. Lykke tæll, Maren!

 August2007 008

8 kommentarer:

Berit T sa...

Ja skulle gjerne hatt en slik en som kom og bankte på døra her også og ville inn å gjøre noe fornuftig...
Det var en nydelig bukett du viste, den gav energi!
Håper du blir god snart, imens får du dra pleddet over deg og se tv og heie med det målet du har!

Orlaug sa...

Åja, ei som kom på døra og tilbydde vasking hadde det absolutt vore behov for her òg.
I dag ligg bonden i godstolen med feber. Eg har vore i floren og fora sauene, litt av ein kraftanstrengelse med formen min. Ha ei riktig god helg og god bedring til deg!

Elisabeth sa...

Alle skulle vi hatt ei slik dame som kom og ringte på døra...

God helg og god bedring!

elle-melle sa...

Jeg kan bare si meg enig med dem som kunne ønske seg ei dame som kom innom for å gjøre rent. Det blir ikke så fælt mye av det her heller.
For noen flotte farger du har vist oss fra ferieturen deres. Det var sikkert godt å få en liten fargeinnsprøytning nå på denne tida.
Jeg har lagt en kommentar på det forrige innlegget ditt også.

Anonym sa...

Hei!Titter innom for første gang.Her oppdages stadig nye bloggere i forbindelse med fargeuka til KOSELIG.
Nydelig Orange blomter,og ellers mye fint her.
God helg og god bedring!

Maret sa...

Uff, har du fått influensa....
hadde eg vært litt nærmare skulle eg vel ha svinga over golva til deg. Du får krype opp i godstolen og vente på betre tider. Det er mykje gode sports-sendingar på skjermen i helga..

Ha ei fin helg.

Som mine dager er sa...

Holder meg deg jeg: det bør helst være rent i huset, men det er tydelig at menn ikke har samme terskel for hva som er rot og når det må rengjøring til ;-)

Jeg håper du blir frisk fort. I mellomtiden får du bare ta livet med ro og ta vare på deg selv.

Go'klem fra Marit

heidi sa...

Skjønner godt at du savner den dama! Slike damer vokser ikke på trær akkurat... jeg kjenner i alle fall ingen;D
God helg til deg!