mandag 9. november 2009

Overraskelsen

PB073267

Som nevnt i førrje innlegg har vi feire far sin 70-årsdag i hælja.  Å finn en på å gi åt en som har ælt mulig da? Joa, litt ta hårt!

Vi inviterte tæll litt mat på kvælden. Den fysste overraskelsen var sønn og svigerdåtter som hadde kømmi frå Karmøy.

Neste “sjokk” var da eldste barnebarnet dukke opp. Hænn skulle etter planen ha søtti mæ bøkene sine og studert i Trondheim.

Etter detti trengte både jubilanten og itte minst kjærringa hass(kjærring er et hedersord på Toten for den som itte veit det, altså) litt mat. Så da åt vi ælj-gryte.

PB073268

Men no mæ papir på må det jo vara på en slik dag å. Litt skeptisk da pakka vart overlevert mæ beskjed om at det var joggesko. Fliret var absolutt breiere da det viste seg å vara Nikon D3000.  I følge mor mi var det det siste hænn tok ti før’n la seg og det fyste hænn var borti da hænn sto oppatt i går. Så da kænn vi vel si mæ et sjøltællfreds smil, at vi hadde klart å få tæll no som falt i smak.

 

PB073275Ingen har gitt meg tæll-latelse tæll å legge ut bilde ta jubilanten, men sea hænn har dytte på meg så mye fotoutstyr og fotogalskapen i genen, så får’n jammen tåle det :)

7 kommentarer:

Ingun sa...

Hei
Så kjekk en jubilant. Heldige den som har foreldre/svigerforeldre.
Savnet er stort her...;-)) For en hyggelig dag dag dere hadde, og æljgryte er knallgodt, en jubilant verdig!
Ha ei fin uke!

Hobbygåsa sa...

Så koselig med uventet besøk for jubilanten, ja jeg kan tenke meg han var fornøyd ja. Og kamera da - så gøy når gaven blir så vellykket! Det er vel bare de aller minste som tar med seg gave i senga når de legger seg, men av og til skulle det vært lov for voksne også :-)Flotte bilder!

Anonym sa...

Hei.Så koselig innlegg.Så kjekt for pappaen din med så mange koselige åveraskelser..Ser ut som jubilanten er riktig så fornøyd.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil..

Ruth sa...

Det høres ut som en riktig vellykket dag :) Jubilanten ser foresten ikke ut som om han er 70 år - kan han ha løyet på seg et 10-år eller så, tror du?

Kanskje man blir seende ung ut ved å få det man ønsker seg aller mest i gave? Det må jeg fortelle DH.

Ha en flott uke.

Havfruen sa...

Det ble en meget vellykket dag skjønner jeg:) Så herlig at det dukket opp uventede gjester også da:) Elggryte som er såååå godt..
For meg er heller ikke kjærring noe skjellsord. Kaller mora mi for det jeg, pappa kallte henne nemlig alltid kjærringa...så da sier vi "ungene" også det:)
Ha en flott mandag og klem fra meg:)

Tovepia sa...

HEi og takk for hyggelig kommentar! Formen er stigende;)
Gratulerer med jubilant i familien! Tenker han var fornøyd med dagen;) Hørtes koselig ut!
Ha en flott dag og klem fra meg;)

Gry sa...

En riktig så fornøyd jubilant! Og han kan jo ikke ha noe imot å ha et slikt pent bilde på nettet!