torsdag 24. mai 2012

Karmøy-the Homeland of the Viking Kings

P5196389

Je såg ingen vikingkonger på mitt tokt vest mot storhavet, sjøl om Karmøy ønsker vælkømmin på den måten ælt på flyplassen. Men je såg og opplevde mye ænna fint.

Lordags formæddagen vart je hente ta mi gode bloggvenninne Berit T og ferden gikk innover mot Bokn og Heimdalshagen der Marie vente mæ mat og kaffe. Itte nok mæ dæ, vi fækk bli kjent mæ barnebarnet, nydelige Ask, og dattera mæ den fine fornavnet, nemlig Mona Smilefjes som blunker 

Berit T skulle innom hytta si og vatne i drivhuset, så da fækk je et kjapt gjensyn mæ herlige Hervik i såmmå slengen. Før ferden gikk tællbarsatt tæll Karmøy og je vart levert like uttafor døra ått vertskapet mitt.

Tusen takk for en fin dag ælle sommen.

P5206395

Hovedårsaken tæll toktet vest i viking-landet var å sjå ett nytt skudd på stammen bli vaksin. Nemlig Jonas sin konfirmasjon.

 

P5206405

Sjøl løvetænna er pen når a itte væks i blomsterbeddet mitt

 

P5226489

Men Karmøy kænn nytes på mange måter. Som her i reineste sørlændsidyllen på Vea.

P5206432

 

P5226498

Nydelige solnedganger der je tæll og mæ fækk lokke mæ mor mi på tur Smilefjes med åpen munn

 

P5226483

Hjertlig gjensyn mæ en god, gammal bekjet Cisco, som itte hadde glømt meg sea i fjorsammar.

 

P5226487

To nye bekjentskaper var Jasmin (over) og Brutus (under) Itte akkurat raser som er kjent for å vara dei roligste, men under over ælle under, dom var helt herlige begge to.

P5206421

 

 

P5236545

 

P5236566

Naboen sitt rosa drømmetre som en må vara ute på riktig tidspunkt for å nyte. I år klarte je det Smilefjes med åpen munn

 

P5236555

Min favoritt som itte finnes her det er vinterkaldt:knall-rau rhododendron

Og plutselig hadde det gått noen dager og je var heme att.

Borte bra, heme bæst

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Alltid godt å komme hjem, men jeg tror du har hatt en flott tur!
Nå gleder jeg meg til langhelg, og iflg værmeldinger, så skal varmen og sola holde seg:)
Kos dæ heile pinsa, klem fra mæ;)

Ruth sa...

Det er pent i Norge, det er det virkelig. Og så møtte du bloggfolk også. Det må jo ha vært en knalltur på så mange måter da. Ha en super helg.

oddi sa...

Det er nå rett vakkert, det landet vi bor i!Har kjentfolk fra studiedagene på karmøy, så kanskje tar jeg en stopp der en dag. God helg!