søndag 22. mars 2009

Umulig utfordring?

 

Frå Trollkåno med bloggen Ting og Troll fækk je en utfordring for ei stund sea. Egentlig litt flaut lenge sea er det å. Den lyder som følger: Fortel 6 positive ting om deg sjølv.

Des2005 031

“Hjælp” tenkte je. Og som tenkt, så gjort, je sporte Snuppa om hjælp.

“Æææhhhh! Du er jo flink tæll å strikke” sa hu da a kikke borti rotekroken min. Så såg a seg litt rundt i rommet og såg et bilde je hadde malt og sa: “Ja, og så er du flink tæll å male”. Men så vart det stopp. Je har purre på litt, men det er visst umulig å kåmmå på mere som a tør å si høgt. Egentlig trur je hu vil si at je er flink tæll:

~ å masa

~ å bry meg borti slik je itte har no mæ

~ å vara streng

~ å vara sur

~ å vara urettferdig

~ å vara træg tæll å oppfatte at noen må kjøres en stann NÅ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

 

Men dæ er vel kænskje itte no godt svar på oppgaven syns je, så je sporte Gubben. Og svaret:”Æææhhhh! Blogger i grunn domt” og så en gapskratt. Da kaste je’n på dør og sa at hænn fækk kåmmå seg ut på skitur og tenkje på om det var mulig å si no pent om kjærringa. Da kom det et moment: “Du er jo snill som lætt meg få dra på skitur, hehe”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var lite hjelp å hente, så da får je tenkje litt sjøl da. Je væl på en måte å tenkje på åssen je er innerst inni, og itte slik je lyt vara for å hølde ME-sjukdommen i sjakk. Det sætt jo noen begrensninger, men i dag tenkjer je meg “den gode gamle” Gamleheksa.

1.Snill

2.Samvittghetsfull

3.Positiv

4.Engasjert

5.Allsidig på håndarbeidsfronten

6.Sosial

Huff, detti hørtes kvalmt ut. Håper de fleste vart lei ta å læsa fort, så ingen ser detti….

Å skulle no’n ha hengt mæ så langt, FORTSATT GO SYNDA !

Nå når je har fått detti ut på verdensveven skar je jommen unne meg en kaffekopp.

001

Ælle bilder er frå arkivet.

4 kommentarer:

Villa Kos og Kaos sa...

Heia!
Herlige betrakninger!
Til denne koselige bloggen kommer jeg gjerne igjen!

Ha en super dag!

Nikoline sa...

Dette var 6 gode ting ved eit menneske,og eg er heilt sikker på at det stemmer med alle 6 på deg!!
Godt du skreiv at bilda var frå arkivet,for eg tenkte "stakkars folk!!!" mens eg bladde meg nedover og såg all denne snøen!
Ha ein fortsatt god søndag!

Orlaug sa...

Flott løyst den utfordringa....
og eg tenkte som Nikoline: Herlighet, har det snødd so fælt no?
Var no jammen bra det ikkje var slik.....ha ein fin sundag!

ANNEPÅLANDET sa...

Morsomt skrevet!
Men du er jo det samme gode mennesket selv om du har ME!!

Syns familien din hadde litt dårlig fantasi hva angår dine gode sider. Spørs om du ikke må stramme dem opp litt...;-)