fredag 10. april 2009

F for f….

abc i bilder Neida, ingen stygge ord her i dag, sjøl om je kunne ha litt lyst. Derfor blir det en F for Furte-Fredag.

Fredag fordæ den dagen og særlig kvelden har vørti ænsles etter at Petunia sætt i gang mæ ABC i bilder og ord. Nå MÅ en liksom sitta ved dataen og læsa innlegg, kommentarer og kommentere sjøl. Skikkelig artig og folk er jo så oppfinnsomme. Nye bekjentskaper dukker stadig opp.

Furte for; eller egentlig sørge-, sutre-, klagedag. Åffer? Jo, for nå lyt je nok innsjå at je har klart kunststykje å ta liv ta ælle Fuchsia-plænten mine. Mistanken har vøri der lenge, etter et uhell mæ oppvarminga i kuldeperioden i romjula. Det er utrulig Ergerlig. Sjølsagt har je avlegger ta noen, men det var itte ælle som var like villige i fjor høst, så det tynnes kraftig. Så derfor har je gitt meg denni fredagen å FURTE på, og så skar je glømme snøen som falt i fjor og glede meg over våren og nye blommer. Men her er et lite kjensyn frå fjor-året og Fuchsia-blomstringa.

 

FUCHSIA-MINNER

           Fuchsia1

           Fuchsia2

Slik såg det ut da je rasserte ælle plænten i fjor høst. Her kæller vi nemlig Fuchsia for Tårer.

         Høsttårer copy

21 kommentarer:

Orlaug sa...

Du hendelse kor flotte Fuchsiar!!!!Og so mange sortar.....må vere utruleg surt å misse dei.....all grunn til å furte litt i dag.

Charlotte - FO² sa...

ahh, så vakre bilder av disse vakre blomstene! Skjønner at du furter litt nå ja, hadde nok jeg også gjort.
Flott bidrag uansett.

Ha en fortsatt fin påske!

Anonym sa...

Så fine bilder!! Og for en artig dialekt du skriver på - herlig bidrag fra deg! Ha en fin langfredag! Klem fra Randi**

Sommarträdgården sa...

Så vackert med Fuchsia!Älskar dom !Glad påsk!

Petunia sa...

Disse bildene dine fikk meg i godt humør. Men det er jo litt trist at det gikk slik da - kan forstå at du furter litt naturligvis.
Jeg håper du får tak i en ny eller at avleggerene viser god grovilje og at de får leve:)
Snø er noe herk:(
I alle fall skal du få en klem

heidi sa...

Ja det var trist, men så godt at du klarer å sette av en dag for så å være ferdig med furtinga. Det nytter ikke å gråte over spilt mjølk i snøen som falt i fjor... hvis du skjønner hva jeg mener.;D

God påske!

Mitt hvite hus sa...

Ååå så vaker bilder av Fuksian... ER blitt mer glad i disse med årene jeg...


Nyter de vakre bildene dineo=)
Nyt påskedagene O=)

Bling - our elf on the shelf sa...

Huff da, så ergelig med de blomstene dine. Her hjemme dør alt sånt uansett, så både hus og hage er rimelig blomsterløse *flau*
Men vakre bilder var det :)
Ha en fortsatt fin fredag!

Unknown sa...

Vakre bilder av ein vakker art:0)
Du hadde mange fine eksemplar så skjønar godt at dette er ergelig, og du kan jammen Furte med god samvittigheit....
God påskeklem

Sologbolig sa...

Å så mange flotte fuchsier du har (hadde), eg kan godt forstå at du furter. Eg hadde vert fly forbanna !!!! Fortsatt god påske.

Olga T sa...

Fantastisk Fuchsia-foton!!
Glad Påsk!

HildeS sa...

Flotte bilder av vakre blomster.. Liker de litt vriene plantene jeg også, men har ikke så mange som deg...

PRINSESSEDRØMMER sa...

Så nydelige blomster! Ble kjempemisunnelig her! (Man kan trygt si at mine fingre ikke er særlig grønne...)

Anne-Berit sa...

Det var da fryktelig synd også da.Ser jo på de fine bildene dine hvor flotte de var.Hadde nok furta jeg også om det var mine fuchsier.

TorAa sa...

Jeg har ofte tenkt på hvorfor disse utrolig vakre blomster på norsk kalles tårer.
Endelig har du gitt meg svaret:
Jeg feller en tåre når de svinner ut i tiden.
Vi har vår sommerveranda full av Fucsias.
Visste du forresten at et land i denne verden har en type av denne blomsterslekt som nasjonalblomst?
Der vokser de skjønne på trær.
(Vi har også fått til, en gang, i år #2, åf til stammer med bark)

Vet du hvilket land jeg her henviser til?
Stikkord: Langt og smalt og veldig langt fra Norge

Anonym sa...

Au da.. slik kan det gå. :/
I hvert fall har du alle disse flotte minnene!
Og kanskje kan du "stjele" noen avleggere hist og her slik at sommerens blomstring ikke blir noe dårligere.
Har imidlertid full forståelse for at du furter litt i dag. Det ville nok jeg også ha gjort!

Beate sa...

DU har lov å furte! Flotte bilder av blomsten

Tor sa...

Nå har vi kommet til søndagen og jeg håper at avleggerene dine gir deg det du ønsker. Fortsatt god påske nå som furtinga er over...

FO - 2 sa...

Nydelige blomster, som vi også kaller for Tårer.
Jeg håper at stiklingene dine vil vokse seg store og sterke, slik at de kan glede deg like mye som morplantene. ;)))

elle-melle sa...

Tilbake fra påskeferie må jeg innom bloggen og her så møter jeg ei som furter?
Men jeg skjønner jo det når jeg leser hvorfor. Godt er det da at de aller fleste skjønnheter er å få kjøpt.
Nydelig bilder har du som minne i allefall.

Forsatt god påske!

Ruth sa...

Fuchsia er noe av det peneste jeg vet om. Jeg skjønner godt at du furter litt når dine nydelige planter dør på seg.

Men bildene var nå nydelige og det kommer vel en ny sommer med nye sjangser.

Det håper jeg nå ihvertfall siden mine planter dør hvert eneste år! Men jeg har plantet nye jeg også.