tirsdag 22. desember 2009

Disney-jul og Pay it forward.

Nå er itte hele huset her preget ta Disney når vi pynter tæll jul, men noen innslag har vi jammen.

PC223863

Denni kalender’n har det høngi mange pakker på gjønnom tida. Men i år har’n vøri tom. Det var et påkrevet ønske før jul og da fækk det bli ei stor kalendergave denni gongen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PC223864

Denni fromme poden vart mæ Gubben og meg hemat frå Disneyworld da vi var der i desember i 1991. En trufast sliter mæ ændre ord.

Den gongen vi var i Florida føre jul var det itte vanlig mæ ute-pynte-lys overælt her, slik som nå. Men der var det pynte så det høldt. Hus, båter, palmer, ja i grunn ælt mulig var snøre inn mæ lys. I 30 fuktige varmegrader vart det itte helt julestemning for øss. Men vi kom øss hemat tæll tradisjonell jul i god tid før julekvælden.

 

 

PAY IT FORWARD

Endelig er dei tre vinnera klare. Snuppa har foreti trekninga og dessi tre kjække bloggdamen kænn vente seg en overraskelse i posten inne 365 dager. Da håper je dom vil bringe “leken “ videre.

The Winner is:

BeritT

bodil

Strikkebesta

Tusen takk for koselig kommentarer frå dekk ælle.

7 kommentarer:

Berit T sa...

Dette var da kjekt, og en ny artig måte å gjøre det på med trekning av av alle kommentarene.
Gleder meg til pakke så klart :o)

Her er en opplevelse å være på hytta, det har vært deilig avslappende, men i morgon da kommer minstemann, så da blir det ikke stille i stua. Blir koselig det, vi gleder oss og det gjør de også.

Nå har jeg nettopp vært i begravelse på Bokn.

Ha en flott kveld.
Klem.

Sologbolig sa...

Ønsker deg ei riktig god og trivelig jul !! Kos deg masse! Juleklem fra Sigfrid

Orlaug sa...

So fin julekalendar....kanskje aller finast uten pakkar.
Ha ein fin kveld!

Havfruen sa...

Disney eller ei, kjære minner som blir til tradisjoner. Det hører julen til:)
Godt å høre at Snuppa har det bra:)) Du får hilse henne fra Major`n:)

Ha en riktig god jul, kos dere som best dere kan, stor juleklem fra meg:)

Anonym sa...

Hei.Så koselig att jeg ble trekkt ut.Jeg blir med.Skal sende deg addressa mi efter på.Er litt usiker hvordan det skal gjøres.Skal jeg legge ut innlegg når jeg får pakken fra deg.Å så senere trekke ut tre stykker under det innlegge som jeg sender pakker til.Fårstår jeg det rett.Drar på hytta i morgen tidlig.ØNSKER DEG EN RIKTIG FIN OG KOSELIG JUL.Klem fra Bodil..

ANNEPÅLANDET sa...

Morsomt med Disney-pynten. Jeg feiret faktisk jul i Florida et år, jeg var utvekslingsstudent der i min grønneste ungdom. Der åpner de jo gaver 1. juledag, så det var ingen spesiell feiring på julaften. Da kjørte vi rundt og så på/beundret all den glorete plastpynten som folk hadde i hagene sine, mellom palmer og kaktus. De syntes det var SÅ fint, jeg syntes det var SÅ grusomt. Ja, smaken er forskjellig. Dette var på 70-tallet, da det knapt nok fantes et plast-tre i hele Norge. Så det gjorde stort inntrykk med plasttre med lys og pynt ferdig fastmontert - det snurret rundt og spilte julemusikk, så man slapp bryderiet med å gå rundt treet og synge. En ganske sterk jule-opplevelse for en enkel jente fra landet...
Ønsker deg og dine en fin og fredelig jul!

Strikkebesta sa...

Hei, så julefin bloggen din har vorte!
Spennanede å bli trekt ut i pay i forward, klart eg vil vere med:) E-postadr. mi kjem snart fykande.
Hels til snuppa og sei eg er fonøgd med innsatsen hennar:))
Ønskjer dykk ei god - og ikkje for kald - jul ved Mjøsa!
Takk for mange hyggelege kommentarar i året so har gått.