tirsdag 15. desember 2009

Sola skinn på deg

og skuggen fell på meg. Enda 1 1/2 mnd tæll vi får at sola her. Men på Hamar og Stange. Sjøl Nordhue-masta som ligg nesten på Elverum synes i slik vær.PC153824PC153826

Vi har da fått 2 cm julesnø. Fugla har tråkke rundt å¨jakt etter mat.

PC153794  PC153817 PC153800 PC153790 PC153789 PC153784 PC153805 PC153820

Bønda sæv itte hele vinter’n. Dom lyt levere litt varer innimellom for å få råd tæll dyr og fin julegave åt kjærringa :) Lauk-læssing pågår her.

I innlegget under her har je et bilde ta fotovotter. I farta glømte je å skrive at det slettes itte er min ide. Je har fønni den åt a Bea. Rætt skar vara rætt. Je har bære stæsje tæll mæ ei flette på framsida je.

7 kommentarer:

Havfruen sa...

Om du ikke har sola så får du jammen meg tatt flotte bilder!! Nytes:)
Bare innebilder i bloggen min...etter dager med regn. Men i dag er det -2,5 og lett snø...så kanskje kamera blir med ut i morgen.
Ha en flott kveld, håper "kjærringa" får en toppers gave til jul:))

Marie sa...

Så nydelege vinterbilde!

Nå skal det bli kaldare her også, skal sjå me får kvit jul i år? det er mange år sidan sist!

Klem :)

Hobbygåsa sa...

Og på meg har sola skinnt i dag :-)
Godt det, for jeg har gått på en aldri så liten smell her - lærer aldri vet du :-) Så nå strykes ting etter ting fra listen, men det gjør egentlig ikke så mye, det stod mer på den listen enn det har gjort på mange år. Og ferdig med det viktigste er jeg :-)

Anonym sa...

Hei.Virkelige nydelige bilder.Elsker Alf Prøysen dikt og sanger..Ønsker deg en riktig fin førjulskveld.Klem fra Bodil...

Orlaug sa...

Fine bilder...om ikkje akkurat sola skin.
Her er det sovidt kvitt på bakkane og meldt kaldt vèr heilt til jul.
Det likar me....
So bra det blir peng til julegåve åt kjerringa..........
Ha det so bra!!!

Tovepia sa...

Jøje meg så flotte bilder du har tatt siden jeg var her. Har hatt en vel travel periode med barnebarn boende i huset, så har dessverre vært lite på besøk. Skal komme sterkere tilbake;)
Ha ei riktig god helg, du også og klem fra meg;)

Maret sa...

Håper gubben får god omsetning på løken sin...

Ha ein fin kveld.