lørdag 14. april 2012

Sammarsdagen

P4145841

14.april. Sammaersdagen og fløttadagen i tidligere tider

P4145844

Det var heldigvis mere sammarspreg enn fløtting her i dag.

Som vanlig var je ute på en liten gåtur på jakt etter sammar'n og du får vara mæ hvis du vil.

 

P4145845

Den som har lesi det førje innlegget mitt, veit at je itte er så begeistre for slik som detti. Særlig itte på en dag da det er forbudt etter kommunale vedtekter. Men no bråtå-brenne-politi finnes itte og det vanlige politiet har jo ændre syndebukker å ta seg ta, så dessi her får drive i fred.

P4145848

Je møtte dessi som er igang mæ sesongen sin for alvor.

 

P4145854

Også dessi her på to hjul.

 

P4145852

Je har nok av og tæll en del å bemerke på trafikk-oppførselen ått dessi flokkdyra her, men je skar ta det en ænna gong. I dag gidd je itte vara Tante Folkevill. Vil dom absolut ofre livet sitt, så er det det såmmå for meg, bære det itte er je som kjører på dom og mister lappen for uaktsomhet.

 

P4145869

Dag-og-natt lyser opp som ei sol.

 

P4145870

Tulipana er klare i solveggen. Like før nå!

(Egentlig er det itte tulipaner i det beddet, men noen uthøldene lauker høld stænd.)

 

P4145865

Vel innatt kænn je kose meg mæ detti synet. Her var det alt altså bryllupsdag i går og Gubben har enda itte glømt den anledningen. Mange fine blommer har det vørti gjønnim åra og i år var det roser.

 

Go' lordagskvæld frå meg som regjerer heme åleine mens dom ændre ta husets beboere er i gang mæ vårønna.

Gratulerer mæ 14-årsdagen ått verdens beste tantegutt!

(je er nemlig tante ått 8 gutter og helt tilfeldigvis er det verdens fineste gutter- feiring har vi vøri på da vi klok ta skade veit at det gjenne er vårønn som gjell på denni tida)

8 kommentarer:

Orlaug sa...

Gratulera so mykje med bryllypsdagen i går til deg og gubben.....nydelege roser!
Ser at det er full vår hjå deko no, både på godt og vondt:)
Me fekk eit lite tilbakefall i dag, med snø....men no er den heldigvis borte igjen.....lamminga er i full gang, og det meste er i rute.
God sundag i vente!

AnKa sa...

Gratulerer med bryllupsdagen, nydelige blomster:)og bilder du deler med oss andre.
Ønsker deg en topp lørdagskveld.
klæm fra AnKa

Mandy Lou sa...

Så fine bilder og så fin tekst. Artig at du skriver på dialekt. Alltid kjekt å besøke bloggen din.
Ha en deilig søndag! :)

ANNEPÅLANDET sa...

Hipp hurra for bryllupsdag! I og med at det er en sjeldenhet nutildags med lange ekteskap, og lange og solide ekteskap beviselig sparer samfunnet for masse utgifter, syns jeg at vi som holder ut i gode og onde burde premieres på et vis - slippe unna med halv skatt for eksempel. For et superforslag!!!

Jaja. Enig i at bråtebrann er en uting. Jeg er mest redd for skogbrann jeg da - jeg bor jo en meter fra skogen og har vokst opp under en busk, og får angst når jeg tenker på hva som kan skje hvis vi får en skikkelig skogbrann heromkring. Huff. Heldigvis er det få som brenner bråte her, vi bor jo så tett her at ingen tar vel sjansen på å få fata på naboen. Alt har sine fordeler...

Ha enfin søndag!

STEINKJERRINGA sa...

Gratulerer med bryllupsdagen! Det ble 24 år på meg, og så var det game over! Nå blomstrer jeg med en jeg møtte i første klasse på folkeskolen!!!! Det våres i husveggen her også, men vi plages verken med bråtebrann eller skumle trafikanter. Ha en fin søndag..

Anne sa...

Våren er nå virkelig på tur ja :-) Hærlige bilder fra et snøfritt landskap!!

Marie sa...

Her i huset har me hatt problem med nettet i fleire veker så det har blitt lite nettsurfing på meg.

Det er litt av og på ennå så eg sit her med andakt og håpar at kommentarane eg skriv rundtom ikkje forsvinn ut i det store intet i det eg publiserer.
Nå har eg oppdatert meg på mange koselige, flotte, vakre og påminnande (bråtebrenning,sykling) innlegg her hos deg :)

God søndag :)

Elin sa...

Gør-fine blommebilder! :-)

Je har å ett og anna je kunne sagt om de syklista, men enn så lengi lær je de vara.

Ha en fin dag, og gratulerer med brølløpsdagen.. akkurat på jebbursdagen min a gitt.