mandag 12. januar 2009

♥ Bonderomantikk...♥

♥ Farmen~kampen for tilværelsen...♥

♥Du skal aldri si aldri...♥

♥ Ting tar tid ♥

bilde 049 Det er mange mulige titler på detti innlegget.

Temaet er egentlig at omtrent akkurat nå, under fullmånen er det 25 år sea Gamleheksa (da bære Heksa) og Gubben (da Gutten) fatte interesse for næn, på alvor. Dæ hadde dom vel kænskje gjort ei stunn, men

♥ Ting tar tid ♥

Å ti dom egentlig møttes fysste gongen er det nok ingen som husser helt, for det var non års bekjentskap før det tok av. Men det er iallefall sikkert at Norges Bygdeungdomslag har en stor del ta skylda (æra?) 

Åssen ei villafrøken kunne tulle seg mæ der, tja, det er vel sjæbnen dæ da. Non odelsgutt frå bygda i vinterskyggen var iallfall itte aktuelt å slå seg sammen mæ, sa hu da.

Je er itte overbevist om at Gutten hadde planlagt å dra non villafrøken tæll gards hæll. Men her er vi og 25 år har gått. Det er itte akkurat no sølvbryllup da, for det tok non år før dom kom seg tæll præsten. 

Ting tar tid ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men gift vart dom så det høld, for præsten tala dom nesten i søvn om skilsmissens forferdeligheter. Det er jo omtrent akkurat det en vil høre på en slik dag. Dom gifte seg i Heksa si barndomskjørkje, itte  i rosa måneskinn slik som på bildet over, men i høljenes regnvær. Tala var lang og kjei, men vi er jo vænt tæll at

♥ Ting tar tid ♥

 

bilde 008

 

Ungdomstid

Ungdomstid - ein blomekrans.

Eit kinn lagt mjukt mot kinnet hans.

Eit angeslør, eit blomsterflor -

eit hjarteklapp av kviskreord.

Ein framtidsvy, eit morgongry.

Ein kjærleik blank og splitter ny.

Ei drøymetid - av vekst og gro.

Ei ungdomstid, eit minne no.

Randi S. Nielsen

April 2006 079

 

 

 

7 kommentarer:

elle-melle sa...

Så vakkert og romantisk.:D
Gratulerer med alle årene dere har holdt i hop

Silje sa...

Nåth:D:D:D så søtt og romantisk:D Gratulerer med "25-års-dag" :D selv om dere ikke har vært gift så lenge enda:)

Var d slik med dekk a deg var sammen mange år før dere fant ut at dere skulle gifte dekk? ^^ muttarn og fattarn brukte jo 11 år.. også fant de jo ut at på bryllupsnatta skulle de "laga mej" haha... d er jo fakta... j er født akkurat ei uke for tidlig, 17 april 88, og muttarn og fattarn giftet seg 24 juli 87 xD

Synnøve sa...

Gratulerer med 25årsjubilet:)) Det er viktig og markere sånne dager.

Så morsomt skrevet:))
Har vært i Lubeck to ganger jeg. Å for en fin by. I Marsipan utsalget har jeg kunnet vært i flere timer. Så mye fint og rart av marsipan har jeg aldri sett. Jeg greide og sette igjen mesteparten av det jeg handlet på butikken.Å det oppdaget jeg når vi kom hjem til Norge.Grr!

Koselig blogg du har:))

Berit T sa...

ÅÅÅ så romantisk!
Gratulerer og lykke til med de neste 25!!!
Nydelig dikt og flotte blomster.
Er litt misunnelig på dere som har blåveis, det har ikke vi og jeg har aldri sett de i levende live heller.
Kanskje jeg burde kjøre over fjellet når våren kommer. Hadde vært en opplevelse iallefall.

Som mine dager er sa...

Endelig er jeg på nett igjen og leser kommentarer. Og sannelig har du gitt meg en award. Så herlig! Hertelig takk, og gratulerer til deg også som fikk den "in the first place".

Vanvittig flotte bilder i dette innlegget, spesielt kirkebildet. Nyyyydelig. Ble helt betatt. Sannelig er du dyktig! Det skal du ha.

Her maler og maler vi. Jeg har avsluttet 3. strøk med maling av trappa og nå sier jeg meg ferdig. Vi har også malt kontoret til Handyman. Og innimellom bærer vi opp og ned på ting og tang og fryder oss veldig over at vi har fått ytterligere 80 kvm sokkel å boltre oss på. Helt tullete, men sykt herlig ;-D

Klem og takk.

Anne på Moseplassen sa...

prestens tale i bryllup kan være fine å høre på, av og til. Ofte bare masse vas, og av og til direkte upassende. Jeg har hørt prester som har sammenlignet ekteskapet med fotball (brudeparet er absolutt uintressert i fotball), jeg har hørt noen drive dommedagspreken (som vel din gjorde?), men det aller mest upassende var i et bryllup hvor presten var direkte kjønsrollegammeldags (og veldig veldig rar, alle vi jentene var i sjokk etterpå)

Men du for noen lekre bilder forresten :) og gratulerer med alle årene i hop :D

Kaur sa...

Nydelig bilde av kirken!