fredag 30. januar 2009

Endelig fredag

Vel, je syns vikua flyg så fort at det er frædager ofte, je. Det har vel kænskje litt mæ at je itte kænn arbe, og at det da itte er så stor forskjell på hælja og søkna.

Nå har je strikke mitt fysste tove tøffel-par. Iallefall som var så nogenlunde vellykke. Inspirasjon og informasjon har je fått ta Anita. Tusen hjertlig takk!

Utålmodig som je er starte je opp mæ no gån je hadde liggenes. Måtte bruke et nysste tæll hår tøffel. Det var såmmå slags gånet, men mæ to forskjellige produksjonsnummer. Da je tove dom, vart den eine litt tove og fullt brukbar, mens den ændre voks frå ca str. 39 tæll sikker 45!! Så hvis noen kjinner en person som treng en tøffel str 37 og en str 45, så si ifrå.

Je fækk da den lærdommen at je får vente tæll je har riktig gån å starte mæ.

Litt betenkt skjønner je....

Jan2009 425

Neste forsøk gikk litt bære. Je tove nok bittelitt hardt, men dom ser da brukbare ut. Tenkte dom skulle bli gave åt ei snuppe som fyller 1 år snart. Mæ litt latex under skulle dom itte bli glatte og farlige å "øve-gå" ti. Så nå gjell det bære å finne noen som har slik latex å sælja her i nærheten da....

Jan2009 441 Jan2009 443

Spørsmålet er om je skar finne fram nål og tråd og dekorere litt mere, så dom blir litt mere snuppete? Noen meininger ute på VerdensVeven?

 

Go hælj !

 

6 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Det vert fin tøfler til ei lita jente,det er godt med noko varmt på beina:) GOD HELG!!

elle-melle sa...

Kjempeflotte var de!
Og det der med toving er ikke alltid like lett å styre, men når du har gjort det noen ganger finne du ut hva slags garn som tover best. Ikke alle garntyper er like gode til å tove (selv om de i utgangaspunktet skulle kunne toves) og maskinene vasker og tover litt forskjellig.
Men det er gøy!
Hvis du ser det siste innlegget mitt i hagebloggen min, ser du et teppe som jeg har tovet.

Orlaug sa...

Synest dei tøflane er nydelege som dei er....uten meir pynt.
Lurt å ha noko under so dei ikkje sklir. I all min uvitenheit spør eg: I kva form kjøper du latex?

Anita sa...

Sååå fine atte! Syns de er finest "plain" jeg da, men..... Så den vokste?? Utrolig?? Spiser ikke bare sjokolade kake her nå altså, tror han er igang med sin 3. pizza bit her jeg, er nok mer glad i det enn kaker, gutten! Lik mamman sin:0) Nå skal jeg sy litt:0))))) Ha en flotters helg!

Elins Strikkeri sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min . Nei det er ikkje komt noko nytt barnebarn,8 dager over termin i morgon. Så me venter og venter :-)

Stoltzen2012 sa...

Ja endelig helg her også!! Å det er så deilig med tovete sokker..:o) Varme og gode..Hadde trengt det her i Bergen i dag, for her er det bikkjekaldt!!! Kos deg:o)