mandag 30. august 2010

Evig eies kun et dårlig rykte

For den som voks opp på -70-tallet, så er itte ælt i retrostilen like gromt. For meg er fortsatt minnet om tapetmønster og gardinstoffer frå den tida nærmest litt traumatisk;)
Her er et lite tællbakeblikk tæll Moelven-husets storhetstid. Moelven var heldigvis litt moderate mæ store mønstere på sine vinyltapetveggplater. Men det var vel ta praktiske grunner. Ittno digre roser som skulle møtes midt på veggen. Mørke lister og ænna fint stasj var det jo ;)






8 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Åh jeg husker jeg hadde brune strievegger og orange vinduer/dører på rommet mitt - oj så fint det var :-) Mener vi var lovet fint vær jeg, men jaggu regner det ikke i dag også, hmmm... Håper du hadde en koselig helg og at du er klar for ny lærdom oppe på berghylla.

BirtH sa...

Jeg husker stilen, - og savner den heller ikke. Vi hadde akkurat samme farge på kjøleskapet som på bildet her. Maken type vaskemaskin også.
Hvis jeg hadde hatt digitale bilder av tapetene, skulle jeg lagt ut noen bilder. Det tar sånn tid å skanne, så det får bli til en gang jeg blir helt arbeidsledig *he he*

Sologbolig sa...

Ja, retrostilen kan de som vil ha for meg. Husker vi hadde brun og orangemønstrete tapet i gangen. Grønn sofa med brune og orange striper. ooæææææ .....
Ha ei fin veke. klem.

Maret sa...

Å....
Min første skikkelige heim var klar til innflytting sommaren -75. Ligna mykje på dette både utanpå og inni, ,en plass til fryseboksen på badet, det hadde eg ikkje..

Petrinetrollmor sa...

Herlig tilbakeblikk :))

Jannickes Hjemmekos sa...

Dette var jo skikkelig 70-tall. Jeg husker også denne stilen veldig godt og styrer unna den i dag. Godt at smaken er som baken... Ha det bra. Klem fra meg som endelig er i bloggmodus igjen.

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, ja på 70-tallet fikk farger og mønstre fritt spillerom. De som er yngre enn oss, syns det er SÅ kult med retro, mens vi ikke har kommet helt dit - enda. Men bare vent! Her om dagen skulle Sønnen på 90-tallsparty. Mannen og jeg så på hverandre og lurte - 90-tallet, har det skjedd noe særlig siden det da? Ja, hallo, mente Sønnemann, da gikk vi jo med DE buksene og DE skoa jo! Akk ja, tiden beveger seg med forskjellig fart i ulike epoker av livet. På Folkemuseet på Bygdøy har de en bygård med leiligheter fra ulike tiår, og det er helt utrolig hvordan det bringer frem minner og følelser hos oss. Gøy med bilder fra Maihaugen!

Spurven sa...

Det sku være slik den gangen, ja. Digre psykedeliske mønstre både på vegger og gardiner. Brunt og orange, skarp grønn - for da skulle pastellgrønt og pastellblått males over. Husker dere? Heldigvis har fargekartet litt mer å velge mellom idag.

Her blir nok ikke 70-talls, nei, men det var morsomt å se bilder fra datidens hverdagsinteriør.

God tur på bjerget!

Klem, Spurven