søndag 16. august 2009

En sommer er over, men minnene om den består!

En sommer er over, men vi skal ses igjen til neste år!

Slik heter det i en sang a Kirsti Sparbo er kjent for. I dag er det siste åpne dag på Viken II og en lokal sang-helt bruker å avslutte sesongen mæ den sangen. Sea je har vøri på vinter-sporet noen innlegg før her, så minrer je litt sammar nå.

Juni2009 277

Juni2009 238

Juni2009 252

Juli2009 126

Juli2009 130

Juni2007 167

Juni2009 522

Sept2007 047

Maaaange laaaaange måneder tæll vi skar kose øss her att. Buhuuuuu!

 

TUSEN TAKK åt ælle som har gitt meg tips om sokkestrikking. Je har fønni ei oppskrift je trur je kænn begripe meg på. Je får prøvestrikke non ongesokker før je kaster meg ivægen mæ det nye Alpakka-gånet STERK. Je trur det må vara 30 år sea sist je strikke vaksinsokker. Dæ har je ældri likt å gjøra. Je trur det er for at je strikker bittelitt løst og da dætt pinna tur for meg. Men dei nye bambuspinna sitt som støpt og da er dæ problemet  borte. Dessuten er je dørgende bortskjæmt mæ ei sokkestrikkenes mor.

Tæll slutt lyt je kåmmå mæ enda et hjertesukk om Burma. Nå har dom jammen meg lauslætt hænn ameriaknske typa som stelte tæll slike vansker for Aung San Suu Kyi. Dessuten har myndigheten herje blændt folk, drept og brent hus og jaga folk på dør. Ja, slik driv dom vel stadig mæ der.

Je har itte ord.

Je er bære et stort?

4 kommentarer:

Lisbeth. sa...

Uff, blir helt deppa ved tanken på at sommeren faktisk er over. Kan egentlig ikke huske at vi har hatt noen sommer i det hele tatt. Nå må bare satse på en lang og varm høst ;D
Det ligger en award til deg inne på bloggen min, ha en riktig koz søndag.

Berit T sa...

Å nei vi tror da ikke sommeren er over enda, selv om det har regnet nesten avbrutt i en mnd.
Trøster meg med at september den pleier alltid å være så fin, så håper jo selvsagt at det slår til i år også!

Ble mye overrasket da jeg såg ditt forrige innlegg med snø!!! Herremin det går da ikke an enda, of godt det stemte!
Liker bedre de bildene du viser i dag.
Jeg liker høsten utrolig godt, mye fordi det er lengre innekvelder, og det er mere tid for hobbyene mine :o)
Men så er det for tidlig enda da....

Ha en fin kveld og ny uke!

Orlaug sa...

Fine sommarbilder du viser i dag.....sjølv om me framleis håpar på litt sol og varme, må me nok innsjå at hausten er her.
Eg likar hausten godt.....får meir tid til hobbyar då, når utearbeidet er unnagjort.
Ynskjer meg iallfall litt bedre vèr.....slåtten går ufatteleg tregt i dette regnet.
Ha ei fin veke!

Unknown sa...

very interesting to read ....thanks for giving this kind of blogs,thanks...
Samantha
Home Security Systems no CREDIT CHECK everyone is approved