torsdag 27. august 2009

Slitine kne

To gonger på tre dagen har je møtt folk som har kommentert at je ser SÅ ONG ut. Det er nesten så je bynte å bli litt innbilsk. Men dæ var helt tæll je tala ved kirurgen som fikse menisken min i går. Hænn sa at je har slitasje i knea å. Ingen ongdommer har vel slitasje i knea, så da får je vel tru på dæ som står på fødselsattesta mi læll da. Så nå sitt je her mæ beinet høgt og kjinner meg litt hælvgammal. En hel bærapåså mæ smertestillende peller (apotekpåsåa er itte SÅ store da) gjør vel at je itte er helt tællregnlig i dag, itte ansvarlig for å je skriv her i mitt eget væsle diktatur.

Nå skar det sies at je slett itte har ødelagt beinet ved å drive mæ ekstremjogging hæll slike øvelser som Vazelina Bilopphøggers syng om. Je satt på kne og plænte litt sjølsådde blommer på vårparten og så var det gjort. (Haging er herved erklært helsefarlig ;)

Sea je er eldst ta søskena heme, har je fønni ut at a mor og ‘n far nok laga prøvelapp for å finne strikkefastheta da dom laga meg, mens bror min som er 2 år yngre er laga ta mere solid materiale. Sea det er stor fare for at a mor læs detti, så er je glad hu er på besøk på væst-sia ta Norge nå ;) Je har prøvd å klaga på at je er gjort ta dårlig vørkje, men da fækk je høre at reklamasjonsfristen går ut ved fyllte 30 år. Ja, da byner det jo å bli lovelig seint for meg da.

Akkurat nå har je verdens beste unnskyldning for å dukke neri ei god bok og bli der tæll den er utlesin. Men je sender noen tanker åt IDA som har slitt mæ kne i hele sammar og som må smørja seg mæ enda mere tålmodighet. Je har absolut ittno å klaga over.

 

7 kommentarer:

karna sa...

Å je trudde det var mer "vond rygg og såre knoker" hos deg jeg da ,-) Uansett, god bedring i ditt diktatur. Litt kjent var jeg på Lena, har jo 2* 1 år på "småbrukar'n" og et varmt barnekretsturnstevne 2007 der.

Orlaug sa...

Hei!
Var iallfall det fyrste som slo meg.......at du ser ung ut.
No veit eg ikkje akkurat kor gammal du er, heller.......hadde vel berre gjort meg opp ei meining......som ein ofte gjer.
God bedring med kneet......godt du kan både blogge og strikke.....
Ha det so bra!

Ruth sa...

Vet du, nå lo jeg så jeg gråt. Både av deg og Vazelina. Kan en le sånn av andres elendighet? Huff.

Min mor sa alltid at hun var 10 år eldre enn hun egentlig var fordi hun syntes det var så deilig å høre at hun så "så mye yngre ut".

Det er mulig vi er strikket av litt dårlig garn, både du og jeg, men du vet, det kunne vært så mye værre, vi kunne ha blitt født uten humorisktisk sans, DET hadde vært ille det.

Ha en riktig god dag og tusen takk for latteren. Nå ble dagen min plutselig så mye bedre.

Marie sa...

Ein kan ha slitne kne om ein er ung også, hehe. Søster mi var ikkje meir enn tretti. Ho har operert eine kneet i førtifemårsalderen.

Du skriv så koseleg på dialekt :)

God betring :)
Håpar at kneet blir brukbart til bloggtreffet :)))

Nikoline sa...

Du forstår det,Gamleheksa... at når du skal blogga om slike elende så er det viktig å legga det fram nøkternt og alvorleg.. *kremt*
No ler (nesten) alle seg skakke av deg.. eller rettare sagt ikkje av DEG men av ordvalget ditt... Ingen kan halda fliren borte når ein les innlegga her hjå deg.
MEN... stakkars deg!
Nyt haustdagane (i salig pillerus),du, så får me håpa det kjem seg og at du slepp å ha det så vondt. God bedring :0)

Strikkebesta sa...

Humor er minst like god medisin som apotekervarer, så du blir nok fort frisk att:) Og ein kan faktisk ha slitasje i knea i ung alder også. Guten min på 20 år har fått fjerna alt som heiter menisk i eine kneet og har tydeleg slitasje alt. Trøysta hans er at det blir nok muleg å skifte ut kneledd også med tida.. Har operert begge knea for meinskskade eg også, faktisk på grunn av fotball. Eg var målvakt på det lokale damelaget nokre år mellom dei tre eldste og dei to yngste borna, og synest i grunnen det er litt stas å få fortelje om fotballskadene mine. GOD BETRING TIL DEG!!!

elle-melle sa...

God bedring og god bok:)

Du er så god til å fortelle, og det høres nesten morsomt ut å ha det litt vondt slik du skriver:)
Godt å ha en god porsjon humør allefall. Du fikk iallefall meg til å trekke på smilebåndet og enda til le littegran:)