fredag 21. august 2009

YR

abc i bilder

Så er det frædan att og klart for ABC i ord og bilder. Vikuas bokstav er Y og du ser flere HER

 

 

 

 

 

 

YR

Ta det helt mæ ro, det er itte Gamleheksa som er yr og vil fortælja om dæ! For øss som lever ta dæ vi kænn produsere ute, så er været ganske viktig. Derfor er værmeldinger ta ælle slag viktige samtaleemner her i huset. Å Yr.no en viktig del ta den daglige data-rutina, ja, mange gonger om dagen egentlig. Er vi itte helt fornøgd mæ dæ vi ser her, tæk vi en titt på Pent.no og Storm.no å, men det er itte ofte dæ hjælp så my ;) Utfordringa i det siste er lokale regnskurer som er ganske voldsomme, itte yr akkurat.

Juli2008 200

Kos deg mæ hælja uansett åssen vær du får!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nå et fint bilde av at det høljet ned iallefall:) Tror alle nordmenn er opptatt av været jeg, uansett om man er avhengig av det mht jobb eller ikke. Iallefall når det er dårlig vær:) Bra løst og fin helg til deg**

Anonym sa...

Jeg følger vejrudsigter for Lolland, men i år har de danske vejrprofeter ikke klaret deres arbejde synderlig godt. End ikke 2-døgns prognoser har holdt, så nu lægger jeg ikke mere planer efter deres bud ;-)

Dit foto er flot skudt!

JULIEK sa...

Ja Yr kikker jeg på hver dag : )

Jeanette Jess1 sa...

Flott bilde av regnet ;o)

yr er kjekt å ha,ja. Der er jeg innom iværtfall 1 gang hver dag, iallefall på sommeren ;o)

elle-melle sa...

Yr er et flott nettsted, jeg bruker det ofte jeg og, selv om jeg ikke er avhengig av været på samme måte som dere.
Slike regnbyger har vi også:)

Rimkogeren sa...

Skønt billede.
Og om vejret. Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det!

Randi sa...

Som jeg skulle sagt det selv...hekta på yr. Ja er det ikke bra nok vær der så går vi gjennom hvereneste vær stasjon som finnes på nett:-))

Flott y.

Ha en flott helg du også

Hobbygåsa sa...

Flott Y innlegg! (Jeg hopper over jeg, tror det kalles fantasiløs...) Den beste værmeldingen nå for tiden er å tolke de sorte skyene man ser ut fra egen erfaring tror jeg :-) Ha en fin helg!

mormonsen sa...

Flott funnet på. Og yr bruker jeg mye, selv om jeg ikke alltid er like begeistra for det jeg finner der.

karna sa...

Heisann, ser at turen til Norges Toscana var vellykket og YR er viktig for oss i vår bransje ,-) Ha ei YRende hælj

Petunia sa...

Ja, været slippe man ikke unna. Min favoritt side er Yr.no
synes den er greies å lese.
Vi har hatt en den yr he rogså i det siste. Er det ikke rart at slik lett yr gjør en like vår som når det plasker ned.
Flott Y innlegg:)

Unknown sa...

Åh for en smart Y! Ja kan ikke kalle det yr det som kom i natt her. Helt skummelt når hele himmelen tømmes på en gang.

Drengen sa...

Yr følges også her på bruket, og været er fast samtaleemne. For tiden venter vi på litt opphold slik at resten av slåtten kan tas i hus. Det ser ut til at det kan trekke ut..

Heidi sa...

Bare kos uansett om det er regn eller yr, storm eller stille, snø, spikfrost eller mildvær, selvfølgelig til sine årstider da! Koselig blogg du har og topp at du skriver på dialekt!

Marie sa...

Dette kjenner eg til ja, mannen min er innom yr mange gonger om dagen!

Flott regnbilde :)

Unknown sa...

Kjempeflott regnbilde:0)
Yr.no har eg eit noko anstrengt forhold til etter denne sommaren, he he;9)

Mariann S sa...

Ja yr er nok flittigt brukt ja, men ikkje alltid så pålitelig gitt ;)
Nydelig regnbilde. Var på hedmarken i sommar og såg mange ødelagte kormåkre, ett trist syn :) Må ligge mange tapte kroner der. Ønsker deg ei god helg, våt eller tørr :)