tirsdag 4. august 2009

Mere frå Fredholm

Tenkj at regnet høldt seg unna i to dager, en god anledning tæll å avlegge hagan på Fredholm et nytt besøk. Det er gått noen vikur sea je var der sist, og hagen lever sitt eget liv og forændrer seg dag for dag. Vælkømmin mæ på en rusletur.

Aug2009 002

Aug2009 003

Aug2009 007

Aug2009 008

Aug2009 012

Aug2009 019

Aug2009 027

Aug2009 028

Aug2009 030 For flere slitne damer, se Marianne Lund sin blogg HER

Aug2009 035

Aug2009 036

Aug2009 040

Aug2009 046

Aug2009 050

Aug2009 058

Aug2009 059

Aug2009 060

Aug2009 066

Aug2009 067

Aug2009 068

Aug2009 073

Aug2009 085

Aug2009 077Nord-trøndere på hagatur på Toten.

Aug2009 083Nyttehaga

Aug2009 044Hagens gode fe.

Ei slik dame ønsker ælle seg som driv mæ haga. Helen si mor er høgt og lågt. Rensker, plukker og steller hele sammar’n gjønnom. Her sammen mæ sine egne, sjølsådde surfinaer. Itte tæll forkleinesle for dei hjelpsomme Fredholmkara og a Helen sjøl, men a mor/bæssmor/svigermor er god å ha.

Ja, dæ var enda en fin tur rundt i hagan på Fredholm. Takk tæll familien som vil dele denni opplevelsen mæ øss ændre.

Tusen takk å for koselig kaffeprat mæ heme-bakst. Slik avsluttes nemlig ælle vandringer når gjesta skal summe seg og fordøye inntrykk. Kaffe i skyggen under en stor pihl. Kæn livet bli bære?

Noen ta bilda vart litt blasse denni gongen å, men je kænn itte få meg tæll å bruke meg for at sola stakk fram. Dessuten blir fotografen litt sløv mæ innstillinger når a skar sjå, nyte, prate og knipse omtrent i en gong. Det blir litt mye for en Hekse-hjerne slikt.

Hagan hennes Helen er oppe noen hæljer tæll, så kast på deg skoa og kom deg agale. Vi må jo få en fin august i år: Fordi vi fortjener det!!!!

11 kommentarer:

Orlaug sa...

Å, du hendelse....litt av ein jobb å halde alt detta "i orden".
Men du verden so flott.....må vere ein fryd å gå der.
Hm....trur eg må ut og reinske litt ugras.......
Sola skin i dag òg!!!!

Hobbygåsa sa...

Utrolig flott hage, og virkelig vakre bilder du har tatt. Bildet med orange blomster er bare så nydelig. Godt noen har grønne fingre, det gir oss andre mye fint å se på :-)

Silje sa...

Mange fine bilder av helen sin hage her... må prøve å få tatt meg en tur dit j oxo... lenge siden j har vøri der. j har utfordret deg mona:) du skal skrive 10 positive ting om deg selv på din blogg, og utfordre noen andre:)

elle-melle sa...

For en herlig hage!
Tenk å kunne vandret rundt der en stund. Det ser ikke ut til at været har ødelagt noe særlig i den hagen - heldiggriser.
Men de jobber vel i hagen uansett vær tenker jeg.

Petunia sa...

Alle bildene dine er kjempefine, men det første ble jeg helt betatt av.
Det er ikke lett dette med middagsmat. Min mann er heldigvis flink til å lage. Jeg hater å lage mat. Sulter ved brødboksen, jeg:)

Helen sa...

Hei Mona og atter takk for så fint innlegg! Her sitter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg hadde glemt å gi Gustav beskjed om at du skulle komme inn gratis. Neste gang blir det penger til gode:-)

Marie sa...

Hadde det ikkje vore så langt borte skulle eg gjort akkurat det, tatt på gode sko og vandra i Helen sin hage.
Tenk å ha ei sånn god fe som gjekk å plukka og luka da :)

Nydeleg bilde :)

Anne (Moseplassen) sa...

tusen takk for en herlig hagevandring i Helens skjønne hage :D

Maret sa...

Takk for turen, og titten......

Ja, du har fortjent ny "ferie", og det vil eg og ha..

Spurven sa...

Hjertens takk fordi du deler opplevelsen din med oss!
Her jeg bor, blir det aldri så fint - uansett kor mye sommervær vi får..
Skal notere meg sted og navn, kanskje eg kommer meg dit, eg også..

Ønsker deg en fin august måned!

ingridn sa...

Hei

Flott reportasje fra Fredholm.
Nydelige bilder du tar.