lørdag 29. mai 2010

Å huffa meg, je er så sint så fy!!!!

 

00020309Je kæller meg av og tæll Tante Sofie etter mitt store forbilde i Kardemomme By. Å akkurat nå er je så sint, så fy!!! Je blir så rasende når je hører om onger som itte har det bra. At vaksne itte kænn få ta grep så det blir bra, for dæ vi har regler her i lændet. At foreldre kænn vara så egoistiske at det bære er dom sjøl som er viktige, onga får det gå som det vil mæ.

Je er sint for at når noen er så psykisk sjuke at dom dræp ektefellen, itte får hjælp før etter det har skjedd. At en da blir erklært psykotisk og blir dømt tæll tvungen psykiatri. Væl og bra dæ, å endelig få hjælp. Men da blir’n slæpt fri da, når dæssa fagfolka finn dæ for godt. Dom samma folka som itte klarte å vurdere sjukdommen i fysste omgang, før tragedien.

P5276917

Siste tida har je gong på gong lesi dødsfallsannonser på onge folk som jeg veit åkke er, i avisa. Mæ onge folk meiner je kænskje 45-55 år. Je skar vel itte si jeg akkurat blir sint, men tæk det riktig innover meg, at no garanti har vi itte. Det gjeld å kose seg mens det enda er tid. På ei ænna side så går det jo itte ann å bli overnervøs hæll, for da har’n jo ittno glede ta livet. Men åkke har sagt det skar vara lett å vara menneskje?

P5276922

Be happy for this moment. This moment is your life! Omar Khayyam

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så sant, så sant... liker måten du beskriver engasjementet ditt på! God helg til deg!! Hilsen fra en skribent

Tovepia sa...

Det er så sant som det er sagt! Psykiatrien er nok helt ute å kjøre i likhet med eldreomsorg og mange offentlige tjenester. Det skal spares og spares og spares..

Nei, vi får nyte nuet og helga, klem fra meg;)

Vilma sa...

Well spoken , vi har samme problematik her i Danmark... God weekend

Marie sa...

Så sant så sant.

Det er mange som slit i livet på grunn av uforstandige foreldre. Det er ikkje berre barndommen som blir øydelagt, ein ber ting med seg i livet...

~Tru ingen som seier at det gode livet kjem seinere-
livet kjem ikkje -livet ER.
Hold om og hold av -og ha det litt bra kvar einaste dag.~

God helg :)

Loise sa...

Så alt for mykje som ikkje fungerer i samfunnet, og desverre vert mange svikta allereie svært tidleg i livet. Ikkje rart at det går gale seinar for enkelte. Men for å gå over til noko litt kjekkare, for inne hos meg ligg ein liten ting og ventar på deg;-) for alle dei vakre bilda du deler med oss her inne:-)