mandag 31. mai 2010

Julegave-along for mai

Julegave - Along[1][1]

Det er unektelig litt rart å tenkje julegaver akkurat nå, men det er kjekt for ælt som er unnagjort. Raske gaver frå meg denni gongen. Tove sitta-underlag. Dom skar kænskje pyntes mæ navn i nålefilting, men sea det er julegave, er detti et før-bilde. Itte morosamt å sjå julegava si på nett i mai, vil je tru ;) Så nå kænn de bære lure nå,  på åkke som får dessi. Hæll åkke som slæpp, hihi.

 

P5317004

 

Så over tæll dagens hekse-avsløring.

P5317016

Bak huset våres er det bære en bratt skråning mæ gras. Det er heller itte mange metra frå husveggen og neått naboens bukke-binge. Derfor er det itte akkurat noen stort blomsterflor der.

P5317017

Men en gong i tida har en enslig tulipanlauk kømmi seg dit. Sea det er på skyggesia, blomstrer den etter dei ændre tulipana. Den står der så freidig, rau og fin midt i det grønne.

  P5317018 I år har den imidlertid formere seg. Nå er det en som blomstrer og en tæll på tur. Så fint at den har fått selskap og je ser to raue prikker utafor kjøkkenglaset.

Apropos tulipaner, så kjørte jeg forbi et kjæmpeflott tulipanbed langs Kvennomslinna her om dagen. Det var litt mere enn en enslig tulipan (på bemerkelsesda’n, hehe) der gitt. Det var nesten så je stoppe og knipse, men hadde litt dårlig tid. (Vårønn-kar-kjøring ama) Hælser åt mine trufast bloggvenner A og Å.  Salix’n min står forresten like fint enda.

8 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Heldige de som får de sitteunderlagene da, de var knallfine! Og herlig med alle blomstene i bloggen hos deg, jammen er det sommer i dag du :-)

Berit T sa...

Disse var fine, og det var en geniel ide å strikke på det viset. Holder på med teppe i den teknikken, men det er et evighetsprosjekt. hvor mange masker la du opp og pinnetykkelse og garn?

Nydelig blomsterbilder, både av tulipanene og epleblomstene + alle de andre. Motiver i allmass nå.

ha en koselig kveld.
Klem.

Tovepia sa...

Flotte sitteunderlag! Skikkelig flott julegave!

Nydelige bilder som alltid;)
Gleder meg til imorgen, vi får 17 grader og sol!!!

Klem fra meg;)

Maret sa...

Godt å sjå at det ikkje berre er eg som lurer til litt julegaver på vårparten...
No er det litt baby, og storebror gaver. Men det kan ikkje på blogg før etter overrekkelse...

Slik er det berre.

Stubbetufsa sa...

Gamleheksa!
Du er med på "Gaver på vandring"!
Vil du sende meg din adresse til:
(Kryptisk p.g.a.roboter...)
mabrisimalfakrøllonlinedotno
Altså: istedet for alfakrøll setter du tegnet @, og istedet for dot setter du . OK?
Slik at jeg får sendt deg en gave!

Ruth sa...

Julegaver i mai er tingen det. Den alongen er jeg med på jeg også, det største problemet er i grunnen at det spises av lasset.

Jeg liker egenrådige tulipanet. De er de beste!

Tussi sa...

Flotte julegaver - og nydelige sommerbilder!
Her i nord har vi nysnø i fjellene i dag...
Ha en fin uke :)

monica sa...

så fint å få julegave tips i mai da gitt... har men håssen får du den effekten??