søndag 24. juli 2011

Hjertets tårer

P7243055

Hjertets tårer kan ingen se -

de er i nattens angst og ve

og væter tankene en mor

kan ha om framtiden på jord

for sine barn, sin etterslekt -

at deres drømmer skal bli knekt -

at de i sorg såvel som hell

må takle det å leve selv.

Og at en innerst inne vet

at alt en har av kjærlighet

ikke bolstrer mer enn halvt

rundt dem en elsker mest av alt.

Randi S. Nielsen

P7243051

Alle tanker går tæll dei berørte frå Utøya og i Oslo. I følge kommunens sider er det en person herfrå som fortsatt er savnet. Det er hjerteskjærende. Både det ungdommene opplevde på Utøya og det foreldre, familie og venner går gjønnom nå. Je har egentlig ingen ord, så je uttrykker meg her mæ to dikt ta Randi S. Nielsen frå samlinga “Fragment- i lys og skygge”

P7243040

På flukt

Om hjartet mitt kunne famne

berre litt av det ditt må sanne,

då skulle eg gjere det.

Men hjartet mitt er’kje herda,

for vi bur ‘kje i same verda -

så korleis skulle det kunne det?

Kva veit eg om sut og saknad?

Kva veit vel eg om din lagnad -

kva veit eg om redsla di?

Men eg kan prøve å tenkje meg til det -

og eg kan gråte for deg, du lille -

her inne i sjela mi.

Randi S. Nielsen

5 kommentarer:

Havfruen sa...

Uff og uff...dettte er bare så tragisk og fælt.
flotte motiv og bilder Heksa.......





ps. nå kom du opp på blogglista mi.....;)

Anne sa...

Ord til ettertanke, men vise følelser, DET er faktisk bare så bra, en skal og trenger ikke sjule alt i sitt hjerte :-)

Flotte gamle hus du viser, hus mad sjarme, kanskje ikke så greie å bo i når vinteren kommer, men du og du så fine bilder det blir.

Taca care!! Anneklem

Tovepia sa...

Nydelige bilder fulgt av god tekst..dette er bare trist.

Fikk høre fra Guri at blogglista di var i "ulage"; jeg er sikker på at jeg lå der, men la meg til igjen;)
Fin kveld til deg!

Strikkebesta sa...

Takk for at du finn fram til slike ord og deler dei med oss! Sjølv er eg ordlaus....

Marie sa...

Ord rett i hjarte dette Mona...
Nydeleg...