fredag 2. september 2011

Litt på kanten?

P9024315

Je er ingen NATURFOTOGRAF

Betegnelsen fotograf er itte beskytte, så ælle mæ et kamera kænn bruke den, men… 

P9024329 

Mæ NATURFOTOGRAF tenkjer je på lange timer i kalde telt, våt sovepose, mye venting. tung opp-pakning, lange turer i villmarka. Dæ er så ITTE meg.

P9024345

Nå er je nok mere gore-tex enn stilett, men tålmodighet som NATURFOTOGRAF har je itte.

P9024348

Og så er det helst karer som er NATURFOTOGRAFER. Jo, je trur nok det er kjønnsbetinget. Itte at det itte er gode damefotografer, men i æll hovedsak konsentrer dom seg om ændre ting, og kænskje hælst inne-fotografering.  Je er ei knipsedame som lik å ta bilder ute, je.

P9024352

Likevæl har je vørti invitert tæll å vara ei gruppe for NATURFOTOGRAFer her i distriktet. Noen kanonbra fotografer har bedt mæ seg noen glade amatører og vil dele sin kunnskap mæ øss.

P9024354

Det er nesten for godt tæll å vara sænt.

P9024367

Så nå skar je bli  bære tæll å knipse og itte minst redigere.

Tenkj at noen gidd bry seg om øss og laga slike opplegg helt frivillig :)

P9024320 

Men noen NATURFOTOGRAF blir je nok itte. Dæ blir å dra det litt for langt, litt over kanten liksom.

Neitakk tæll blutung ryggsekk, kalde, støle timer i kamuflasje og våte sokker.

P9024383

Komfort er viktig,så en tur i naboens høne-gard er passe.

Ha en eggende fin fredagskveld!

9 kommentarer:

Havfruen sa...

Så artig da:) Klart du må bli med på det:) Du hadde nok tålt litt blaute sokker også:))
Knallfine bilder av flotte høner...ååå jeg skulle gjerne hatt høner klukkende rundt her...
Nyt helga, klem fra meg:)

Mormor sa...

Ut fra disse bilden her, kan jeg ikke forstå at du har så mye lære, men artig blir det sikker. Lykke til :-)

karna sa...

God helg til NABOnatur-fotogafen ,-)

Marie sa...

Fine bilde av tuppene :)

Naturfotograf eller kanskje nærturfotograf, du tar iallefall flotte bilde :)

God helg :)

annepå(vest)landet sa...

Synst du tar fine bilder, jeg! Og motivene du har valgt er utrolig artige. Høner er tøffe!!

Maret sa...

Om du aldri blir noko naturfotograf, så er du i alle fall ei flott "knipse-dame" med gode bilder og tekster.
Kos deg på kurs og ha ei klukkande helg..

Klem...

oddi sa...

Nå ler jeg godt her - fantastiske bilder servert med humor ;-) Men hva i all verden har stakkarn på bilde 2 blitt utsatt for???

Randi sa...

jøsses....så moro da....nei naturfotograf blir jeg nok aldri..men jeg elsker å fotografere naturen,mennesker og interiør...:-)

og for noen herlige høner!! du er knallfink fotograf..syns jeg....-)

kooos deg glugg med lørdagskvelden

Stubbetufsa sa...

Nydelige høner, du, og så absolutt natur!