tirsdag 13. desember 2011

Du må ældri stole på ei heks

For noen dager sea ringte ei god venninne og lurte på om je itte kunne strikke musevotter for a. Jada, sa je, men je har kænskje itte mer slik rosa som du har sett på musevotte-bilder her før. Klok ta skade er nemlig planen å hølde meg unna gån-butikker ei tid framover Smilefjes som blunker

Itte rosa nei, men beige kunne det bli. Så sætte je i gang da. Men så er det den gamle yrkesskaden min, produktutviklerern som sitt i ryggmargen. Je må på død og liv prøve no ænna hele tida. Liksom finne opp kruttet en gong tæll. Je er utrulig dårlig på masseproduksjon, for å si det slik. Forvirret smilefjes Så da je "kom tæll meg sjøl" var detti resultatet. Altså itte spesielt muse-aktig. Tenkte nok å sy på ører og fjæs, men slike tove nytfødt-votter er itte spesielt store og elastiske, så dæ ga je fort opp. Hørt om tålmodighet?? Smilefjes som rekker tunge

PC105304

 

Det var igrunn bære en ting å gjøra. Sjå i gån-lageret om det var noe der som passte bære tæll formålet. Å joda, litt rosa Heverdags frå DSA fækk gjøra nytta. Ingen toving denni gongen og da var det lettere å få sætt på ører og fjæs. Få timer etter at siste øret var på plass, kom beskjeden om at nurket dessi er tælltenkt, hadde sett dagens lys for fysste gong. Go timing mæ ændre ord, sea termin var 24.12. Smilefjes med åpen munn

 

PC105302

 

Rødt hjerte Ha en fin æfta, mæ hæll uten påsydde ører Rødt hjerte

6 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelige eksemplarer begge to! Synes tålmodigheten er stor jeg, for jeg har problemer med småplagg;)
Kos dæ!

karna sa...

Nydelige votter, og akkurat i tide. Kjenner igjen det med å lage 2 like ting, men er inne i en stim nå som er litt rar. Såpeglatt adventstirsdag på Toten å vel, gleder meg til jeg skal hjem ;-)

Sidselsidserk sa...

I frykt for å delta i et nytt slektstreff skynder jeg med med å si at rosavottene var nusselige, må vel være perfekt til ei lita:-)

Elin sa...

Fine votter! Æll ære tel deg før att du finn opp kruttet gong på gong. :-)

Asbjørg sa...

Skikkelig nusselige votter,både de beige og særlig de rosa!

Ruth sa...

Nå et helt nytt og enda bedre krutt!

Kan man finne opp vaskepulver i eininga så må man da kunne gjøre det samme med kruttet? Dessuten har jeg sansen for nyutviklingene dine.