mandag 9. august 2010

Å gå bort en tur

Juli2008 113

Før i tida så var folk så mye mere flinke tæll å gå på besøk. Tæll og mæ ubedt.

 Aug2008 049

Slik gjør vi nesten ældri lengre. Itte kjæm det mange innom som itte er forhåndsvarsle hæll.

 Aug2008 056

Fysst var det tv’n som fækk skylda og nå lyt nok data-verden ta sin del ta ansvaret.

Aug2008 067

Det er lettere å ha venner på Facebook enn i den virkelig verden;) Det finnes heldigvis unntak, men det blir lengre og lengre mellom. Jammen er dæ synd. 

Aug2008 055

Jammen trur je det lyt bli forsettet mitt, å kåmmå meg opp tur sofan og ut på besøk. Det treng vel itte vara nyttår for at en skal har forsetter, vel???

Aug2008 168

Je ønsker deg ei fin viku og takker for ælle gode bekjentskaper je har fått via Blogglandia. Det er itte helt bortkaste tid, tross ælt ;)

4 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Det er sant, det du sier! Det er sjelden med uanmeldt besøk.
Og du har aldeles skjønne fuksiaer!
Klem fra nord!

Havfruen sa...

Vakre bilder med god tekst!!!
Ja, hvorfor er det blitt slik? Mulig data og tv kan ta skylda...men det er jo synd da, helt enig.

Ha en fin dag på Toten...her kan kanskje sola komme...klem:)

Randi sa...

Det er så sant som det er sagt.
Heldig er vi som fortsatt gjør det go kan gjøre det:-)
Da vi bodde i Hammerfest var dette mye mer vanlig enn her i Trøndelag.....det var en selvfølge at folk ramlet inn ubedt..nesten til alle døgnets tider...før fest, etter fest....helg som hverdag. Spesielt om sommeren...lyst hele døgnet, bare sånn det var da:-)

Kos deg med dagene og besøk...hadde du bodd nærmere så hadde jeg stått på trappa di hver dag..hehehehe..da hadde du blitt lei:-))

Fra det lille røde huset.. sa...

...Heia Toten!
Ja det er dumt at det har blitt slik... Men nå har folk det så travelt støtt, at det blir til at en tenker.."nei de er vel ikke hjemme" eller "nei det er så dumt, viss det ikke passer".osv...
Og så skal huset være "striglet" til enhver tid...og er det ikke det, så syns noen det er trasig å få besøk...
Og da må jeg si med en gang, - huset mitt er IKKE striglet, og det får være det samme, men jeg syns det er dumt viss jeg ikke har noe godt å servere...
Det er verre for meg... (Har vel alltids en isboks i frysern da, men...)
Nei det er sant, vi burde kunne tatt en tur uten å være invitert!!


Ha en nydelig dag!