mandag 11. oktober 2010

Litt mere Maihaugen

Da je var på berghylla i høst hadde je jo noen innlegg frå turen min tæll Maihaugen. Men je kom vel ældri så langt at je fækk vist fram no ta det virkelig gamle frå friluftsmuseumet. Men nå ber je deg mæ på en bitteliten rundtur.

P8220200 

P8220207 

P8220211

P8220214

P8220241

P8220221

P8220229

P8220235

Det er mange gamle hus mæ fine detaljer. Her er det bære ei lita smaksprøve frå dæ. Je gikk rundt og lot meg imponere da je kom tæll å sjå på å gamle dessi husa egentlig er. Da fækk je meg en liten nåsåstyver, for jommen er Hekseheimen både 30 og 50 år ELDRE enn en del ta dessi værbitte tømmervegga. Byggeskikken var nok forskjellig i dalen og på flatbygda. Her var det nok stas å gjømme tømmeret bak panel ganske tidlig, mens ændre stann pynte dom tømmerhusa sine mæ dei flotteste detaljer.

P8220247 

P8220260

Å trur de denni sneisne væsle påbygningen i ændre høgda vart brukt som a?

9 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

En utedo??? Med risk for å bli våt i håret hvis noen går under... Vel, det var det første jeg tenkte på :-) Så mye fine bilder! Det er så vakkert der oppe at man får helt slik Norge mitt Norge følelse.

Penelene sa...

Så fine bilder. Det er så vakkert, så vakkert!

Sologbolig sa...

Sikkert elskovsrom !!??
Nydelige bilder av nydelige hus fra Maihaugen. Eg har bare vert der ein gang og det er utruleg lenge siden, så nå kjente eg at det kanskje er på tide med ein ny tur.
Ha ei flott høstveke. Klem.

Mia sa...

Maihaugen är bara så flott, härligt att strosa runt där. Dom sista gångerna har jag tagit guidad tur, man får så många fina historier med sig. Tack för en super vandring :)

Havfruen sa...

Guh..bedre...det er vakkert der ja:) Utrolig flotte bygninger.
Første tanken min var utedo men den ville vel vært på bakkeplan, hehe:)
Ha en flott kveld, klem fra meg:)

Tovepia sa...

Jøje meg, det er virkelig mange flotte bygninger der, aldri vært der:(..men en dag kjører jeg E 6 og ikke Østerdalen:)
Var det en utedo??...eller et rede for elskende??
Ha en super kveld og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Hehe:) Da må du sørge for mye god mat, samt at du må lufte Major imens:) Tenker du gir oss fri:))

Bestemor Drillo sa...

For noen detaljer ! Jeg har ikke vært på Maihaugen på 40 år så det var moro å se den igjen ! Nydelige bilder!! Ha en fin uke!

Petunia sa...

Du har stadig ny layout på bloggen di n for tiden og jeg blir litt forvirret hver gang jeg kommer innom... Hehe! Begynner nok å bli gammel. Klarer ikke helt å henge med i svingene mer.
På Maihaugen har man da vært... men kan ikke huske når... Klarer hvis ikke henge med på fortiden heller mer;)