onsdag 21. mars 2012

Je starter dagen mæ et knækkebrød..

..og dæ er je itte åleine om. Sjøl tøffinga i Vazelina Bilopphøggers gjør dæ. Je bruker nok itte knækkebrød ta så mye rart som dom gjør, men je har oppskrifta på veggen.

 

P3205649

Denni flott tallikken har je fått ta mi kjære svigerinne Lillian. Den er laga ta og kjøpt hos Berit T

P3205651

Her er mitt resultat. Je bruker ei litt ænna oppskrift enn den på talliken. Kutter ut honning og nøtter og steiker litt lengre. Men egentlig er det bære å samle sammen dæ en har ta mjøl og frø i matskåpet. Det viktige er at det er linfrø som kænn “lime” sammen litt når røra står og svell i noen minutt.

Lett, grett og godt :)

Knækkebrød et vi rått.

Ælt je har er knækkebrøøøøøøø!!!

2 kommentarer:

Ruth sa...

At jeg aldri tenkte på det før, at man kan bake sitt eget knekkebrød. Jeg eter meg nesten ihjel på klikjeks her for det er noe jeg har savnet noe så ille, - men jeg kunne jo bare ha bakt dem selv. Hm.

Jeg skal skrive ned den oppskriften, det skal jeg.

Tovepia sa...

Nydelige knekkebrød, dette, og sannelig var det smart og flott å få det på veggen! Berit lager mye fint.
Nyt helga, her er det koffert-tømming m det som hører til;)