fredag 2. mars 2012

Utvide horisont og mamutt-kupp

P3025560

Den som har kikke innom her før, har sikkert itte unngått å sjå bilder ganske likt det over her. Ti gjennom kjøkkenglaset mæ retning Hamar.

Da je kom hematt frå Gjøvik her om dagen var det plutselig mulig å sjå litt lengre tæll venstre å. Tre store bjørker var sendt i bakken. Før var det bære en grønn vegg å sjå om sammar'n. Nå kænn vi følje bære mæ nabo'n Smilefjes som blunker Itte finn je noen gode før-bilder p vise fram hæll, så je har sikkert itte vøri så glad i dæssa busken da. Nå er det iallefall at lite ta dom neri bakken her og resten blir go ved.

P3025562

 

P3025561

Nå kænn je følje mæ på livet på Helgøya, hvis je bære får tak i en skikkelig kikkert  da Smilefjes med åpen munn

 

Mamutt-salg fant je denni boka og MÅTTE bære kjøpe den for å læsa om mine Islandske medsøstre… Åssen boka er aner je itte for je har itte bynt å læsa enda, så den litterære anmeldesen får  eventuelt kåmmå seinere. Kjøpt kort og godt på grunn ta titelen altså Engel

P3025563

Go' hælj, mæ hæll uten hekserier!

11 kommentarer:

Mandy Lou sa...

Det er utrolig kjekt å få utvide horisonten litt. Men jeg vet om flere trær som gjerne kunne gått i bakken. Så hvis du har sag.... ;)
Kjempefine bilder og nydelig utsikt.

Marthe sa...

Du har så fin utsikt Gamleheksa, den fineste på Toten kanskje? Veit jo om ei som har omtrent samma utsikt som deg, og jammen er det flott!

Hører rykter om fantastisk vær, skulle gjerne vært hjemme en tur.. men vi har det fint her også, om enn ikke riktigså varmt som hos dere.

Ha ei knakandes fin helg, tipper du skal kose deg litt foran nrk1 i helga, sjøl om sola frister på utsida;)

Klem fra Stryn

Annemor sa...

Heksenes tid er en morsom kriminalroman.
Gled deg.

Tovepia sa...

Sannelig fikk du utvida horisonten!..kanskje derfor du satt ute med kaffen i sola idag også?:))..var så vidt innom fjesboka i sted vettu:O)
En god tittel selger alltid..og spesielt når det er fare for at man er nevnt i boka også:)
Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

Elin sa...

Fin utsikt! Og fin bok..trur je. Hadde også kommet til å kjøpe den der utelukkende pga tittelen. :-)

Ha en fin kveld på andre sia.

Strikkebesta sa...

Eg er glad i tre, men forstår at dei av og til må vike plassen så folk får oversikt over kongeriket sitt:) Eg har enno ikkje vore på mammutsalg, men håper å få tak i Shantaram i morgon. Neste veke skal eg til Gjøvik på kurs,tysdag til torsdag, er det utsikter til like fint ver som du kan vise fram i dag?
Ønskjer deg ei god helg, med utsikt:)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei og takk for koselig kommentar. Jeg måtte kikke innom bloggen din , og synes den ser kjempekoselig ut.

Sidselsidserk sa...

Jeg ser du har fått skikkelig oversikt - det gjør seg helt sikkert. Det er lenge siden jeg har vært rundt omkring i bloggland så jeg har ikke fått med meg innlegget om Totendrakta før nå. Flott!
Kos deg i sola - hoper den holder seg hele helga:-)

Maret sa...

Heisann, så kjekt å utvide horisonten, både med lesing og utsikt tik helgøya..

AnKa sa...

Flott når man får det litt lysere rundt seg. Jeg har et prosjekt, der jeg må be storebror om å fjærne noen furuer -slik at jeg får bedre utsikt i nyhuset... :)
Ønsker deg ei flott helg.
klæm fra anka

Vanella sa...

For en fantastisk utsikt!
Kos deg med lesinga di!
Jeg har forresten lagt deg inn i bloggrullingen min, og gleder meg til følge deg.