onsdag 2. mai 2012

Med skråblikk på fargerike Trondheim

 

P4286185

Trondheim har jammen sin egen heksebutikk, itte rart je kjinner meg heme i by'n.

 

P4286186

Men at hekseriet skulle vara gele på tær, dæ var vel en liten nedtur Smilefjes som blunker

 

P4286192

Byen har eget hattemakeri

 

P4286187

Trondhjemmere er kreative og hermer itte etter naboen når det gjell husfarve….

 

P4296240

…eller arkitektur.

 

 

 

P4296234

Nytt og gammalt blændes mæ freskt mot

P4286193

 

P4286199

P4296245

P4296257

Det er trånge veiter og streder i den gamle byen

 

P4286200

Plass tæll å si si ærlige meining

 

P4286175

Og plass tæll litt kos, sjøl midt i Kongens gate.

Je håper førøvrig det er mæst fjørklædde trøndere som har slik for seg akkurat der Smilefjes som blunker

5 kommentarer:

Tovepia sa...

Det vet man jo aldri, våren vettu:O))
Du tar bare de helt nydeligste bilder...selv på skrå!

Idag regner det, og det jeg trodde var vår/sommer, forsvant...igjen;)
God ferd mot helg, klem fra mæ;)

Asbjørg sa...

Herlige bilder fra hjembyen min.Selv er jeg altfor sjelden i områdene rundt Midtbyen og tar bilder,bør vel skjerpe meg der,vet jo at motivene finnes...Ha en fin kveld!

Elin sa...

Herlig.

Pøs på!

mormonsen sa...

Ja, er ikke Trondheim en herlig by? Min favoritt besøkeby. I tillegg har de verdens hyggeligste og blideste folk som jobber i butikkene. Du har tatt fløotte bilder :)

oddi sa...

Nydelig! Og selv om jeg har tilbrakt alt for lite tid i denne byen, så sitter jeg her og nynner "Trondhjem, Trondhjem, at æ reist ifra dæ, at æ kunne finn på nåkka slekt..." Det må være i ren solidaritet med deg!
God helg!