tirsdag 30. juni 2009

Fæææærdig !

Kom og tørk, har je nesten lyst tæll å si. Og grunnen er fargen på detti plægget, den er jo nesten tæll å bli dårlig ta. Det er et par vikur sea je var ferdig mæ denni jakka nå. Je veit itte helt å je tenkte på da je plukke ut farven, antagelig var je nokså frostskadd i hjernen på den tida og tenkte at håpet er lysegrønt. Nå som varmen har tine meg oppatt, er je itte sikker på at ei Gammal Heks har slik oppmerksomhetsbehov at a må gå rundt mæ no slik. Fasongen vart itte riktig så sekkete som det ser ut på bildet, men det er visst dårlig mæ fotomodeller her oppi bakka.

Juni2009 481

Det er bære å vise fram noen glimt frå uttafor husveggen læll da. Itte kænn je kælle det haga dæ vi har her nå, i påvente ta plen og bed, dessuten er det litt som å hoppe etter Wirkola etter at je blogge frå hagan på Fredholm sist. Men det får stå si prøve.

Juni2009 489  Juni2009 485

Fuchsia Chang og Wassernimphe i forsiktig blomstring.

 

Juni2009 379

Juni2009 494

Clematisen koser seg i solveggen. Vel, det er hælvskygge frå 1-tida på dagen da. Denni vart kjøpt på “mitt kjære” Plantasjen i fjorsammar. Den hadde merkelapp mæ navn og bilde som var nesten større enn plænta. Og der sto det at detti var “Polish Spirit” Nå er itte je noen haga-ekspert, hæller analfabet når det gjell plæntenavn, men det får da vara grenser.

Juni2009 501

Men er det så nøye a, vi suser rundt og sætt øss der det passer, både humla og je.

Juni2009 405

Juni2009 397

Juni2009 140

GOD NATT!

14 kommentarer:

Orlaug sa...

Flott jakke!
So fint med dei kantane...
Og hagen din er no visst so flott som berre det.......

Lisbeth. sa...

Hei på deg, synes jakka di var lekker jeg da.. Har sendt deg en mail men den har nok smeltet i varmen.;) Grattis med smykke-gaven. Venter bare på adressa di så kommer pakka til deg på Toten.

Ruth sa...

Jeg syns også jakken ble fin. Du skal se at så snart hjernen din har fått frysetemp igjen, så syns du det selv.

Og blomstene var jo nydelige. Den Cematisen var fenmenal. Jeg har prøvd å få den til å vokse her, men den vil ikke.

STEINKJERRINGA sa...

Jakken var jo fiin! Hagen også!

Hobbygåsa sa...

Jeg syntes jakken din er råfin jeg, og fargen ja den er nydelig! Flotte blomsterbilder har du også, her er det fælt lite som blomstrer nå hehe. Noen hageracer blir jeg nok aldri :-)

Hilde C. sa...

Det er en flott jakke syns jeg, fargen og alt :-)

Silje sa...

Fine bilder igjen:)

. sa...

Nok en god latter etter besøk her inne! :) Og fargen på jakka er da mer rå enn røti :-)

Beate sa...

Syns både jakka og fargen var flott jeg!!!

Marie sa...

Likte jakka eg, anvendeleg med ein farge som passar til mykje :)

Fine blomar hos deg også :) Me kan ikkje alltid måle oss med det som er finare enn det me har sjølv, men lage vårt særpreg på det som er vårt. Hugsar då eg hadde vore i hagen med stor H, Flor og Fjære. Ein fantastisk "tropisk" hage på ei lita øy innafor Stavanger. Då eg kom heim var det liksom så puslete det eg hadde heime. MEN mitt er mitt og det gjeld å kose seg med det me har, ikkje sant?

Nyt blomane dine du og kos deg :)

Nikoline sa...

Først av alt... jakka di vart kjempefin!! Likte den godt både i fasong og farge, så den kan du trygt "gå på dans"med!
For det andre... eg synes det ser ut for at du kan konkurera med kven som helst angåande hage!! Nydelege bilder frå hagen din!
Og for det tredje... javisst kjenner me til ho Martha! Eg var klesmannekeng i min ungdom med Martha som konfransier... du får spørja henne om ho hugsar Trollgrotta i Skulestadmoen.
Men ho er ein del eldre enn meg,trur ho kjende foreldra mine godt,i tillegg til Trollgrotta får du spørja om ho hugsar Nikolaisen også då... så har me det unnagjort..*hi,hi* Me er dei einaste her med det navnet,så det skulle vera enkelt å vita kven det er.
Puuhh... trur eg "kovnar" berre ved å vera innadørs denne korte stunda eg skriv kommentar til deg... må UT IGJEN!! Me har tropenatt og det nyttar ikkje å legga seg...
Ei god natt til deg:0)

Petunia sa...

En tur innom meg kan lønne seg i dag:)

ANNEPÅLANDET sa...

Syns hagen din er fin som bare det jeg! Jeg har visst glemt å plante i potter og kar i år oppdaget jeg nylig, det var så mye færre enn de pleier - til gjengjeld går det jo raskt å vanne da!

Jakka er også fin! Jeg har en norsk strikkebok der den er avbildet utenpå, og jeg har lurt litt på om jeg skal strikke den selv, ettersom jeg har en del av dette garnet på lur. Er du fornøyd med fasongen? Den ser jo veldig fin ut, men det er greit å høre andres erfaring også, ikke bare se på et bilde.
Ha en fortsatt fin dag - her hos meg regner det akkurat nå, og det er deilig!

mormonsen sa...

Jakka di var jo helt knallekker. Og nå som du er sommerbrun og fin etter alt godværet, så er helt sikkert fargen midt i blinken!
Her i nord så hutre vi og frys. dårlig sommer, eneste trøsten er at den ser ut til å bli særdeles kort....:)