tirsdag 25. august 2009

Takknemlig blogging

Aug2009 241 Grunnen til at mange av oss oppretter egen blogg er ofte for å ha sitt eget lille diktatur hvor ytringsfriheten strekker seg så langt man selv synes er greit. Slik byner en artikkel du kænn sjå HER.

Så denni bloggen er altså mitt væsle diktatur. Dæ vil jo si at je bestemmer og gjør som je vil. Likavæl trur je at je lyt si UNNSKYLD læll. Je har nemlig fått flere awarder ta koselige bloggdamer. Mæ dei beste hensikter om å bringe dom videre, har je takke og bokke. Men har det skjedd no, å nei da! Det har gått rett på lista for “gjøra litt seinere” som egentlig borde hette “det er et under hvis je husser det-lista”. I frykt for å glømme noen, så dræg je itte fram noen i denne i anledningen, men sier bære TUSEN TAKK! tæll ælle som gidd å innom diktaturet mitt å læsa. Utmærkelser i massevis kænn je egentlig bære sende rundt åt ælle trivelige bloggdamer. Ingen nevnt, ingen glømt.  Men altså et TAKK åt ælle som gjør hverdagen min enda koseligere.

 

 

 

Aug2009 238

Blogginga gir mange utslag. Inspirasjon tæll interiør, strikking, foto og mye mere. Den gir å nye bekjentskaper. “Du mor”, sa Snuppa åt meg herforleden. “Du sier åt meg at en skar vara forsiktig mæ å treffe ukjente en møter på nett, men du treffer jo slike bloggdamer hele tida. Tenkj om det er en kar som lurer deg.” Og hu har jo helt rett. Forsiktig må en vara. Men je syns den kar’n som laga strikkeblogg i flere år for å lokke ei hælv-gammal heks på “date” må vara ganske pussig, så den sjansen tæk je.

Aug2009 239 

Å i dag var det tid for et nytt “face to face”-møte på Mjøspromenaden. Da fækk endelig Hobbygåsa og je tæll en gå-tur sammen mæ’n Leon. Det var så koselig. Det er rart å treffe nye folk og praten går som mæ gamle bekjente. Vi fækk øss en lang prat om strikking, foto og felles og ulike fysiske skavanker på en krakk i Fredevika, mens Leon vente tålmodig. Flink bisk. Det blir nok flere treff, vi bor jo itte mange mila frå næn. Takk for en fin tur.

høst2 138

7 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Selv takk for turen! Det var kjempehyggelig :-) Vi sees igjen - garantert! Men du, med all den rognebæra så kommer dere til å snø inne til vinteren :(

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for en hyggelig komentar i bloggen min.Veldig hyggelig.Så flink du er til og fotografere og ei kreativ dame.Ha en riktig fin Tirsdag.Bodil

elle-melle sa...

Den turen skulle jeg og likt å være med på!
jeg er enig, man må være forsiktig når det gjelder å treffe folk man kommer i kontakt med på chattesider og slikt, men som du sier, hvem gidder å blogge om strikking og blomster for å treffe ei halvgammel skrantende kone(nå snakker jeg om meg selv). Den risken ville jeg også tatt.

Herlige bilder av rogn og rognebær!

elle-melle sa...

Glemte bare at slike diktatur som ditt er bare av det gode og behøver slett ikke bekjempes, bare nytes:)

ANNEPÅLANDET sa...

Og om det skulle skje at en skummel fyr hadde "forkledd" seg som strikkebloggedame - ja da må du LOVE å blogge om det!!

Ha en fin kveld!

karna sa...

Takk for invitasjon, skal se om jeg ikke tar med skolebrød fra Kjeldstad og kommer en tur selv om det ikke er foreldremøte ,-) OG jeg trur det er guttenavn vi kan prate om. Inspirert av deg, skal jeg se om ikke også jeg får tatt meg tur og vist fram markens grøde.

Stoltzen2012 sa...

Så koselig at du traff en medblogger :o) Verden er jamen ikke stor ;) Ha en fin bloggekveld! Klem fra Linda :o)