torsdag 17. februar 2011

Kvitt og grått, grått og kvitt

P2170275 

Slik ser verden ut for tida. Det snøger og snøger og vil vist ingen ende ta.

P2170263

Endelig er det en meiserakker som har fått sæns for mine hemelaga meiseboller. Det tok litt tid gitt :)

P2170272

Noen fargeklatter må en jo finne for itte helt gå i frø. Bilda er tin gjønnom et nokså upusse vindu og i snøvær, så det er en del udefinerbare flekker sjå ;)

P2170246 

Dompap og kjøttmeis er itte akkurat noen ornitologiske bomber, men je måtte jo prøve 70-300 linsa mi.

P2170283

Litt kamp i matfatet. “Hatten” på fuglemateren har snøge på på bære noen få timer. Hele greia deiser snart i bakken er je redd… Men vægen min har snøge bort. I morgon, i morgon, men ikkje i dag…

Tæll slutt:

P2160236

Detti er det siste tulipanbildet på ei stund, je lover :)

8 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du er deilig fargerik for tida, og masser av snø har du fått også!
Men vi håper, vi håper!

Havfruen sa...

Jøjje meg så mye snø...nesten fritt hos meg. Du sender ikke dette oppover altså!! :)
Knallfine fuglebilder og grattis med linse.
Jeg fotograferte noe flygende på tur idag jeg også..Hercules:)
Ha en fin kveld, rop på våren...
Klemmings:)

Tovepia sa...

Hvis du har tatt de bildene her gjennom vinduet, er dine vinduer renere enn mine:)
Flott og fargerikt fellesskap utenom vinduet ditt!
Men tror dere har mer snø enn oss, men den forsvinner sikkert fortere også:O)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Sologbolig sa...

Du er så flink med disse fuglebildene dine, nydelige er de. Og mye snø også. Vi fikk en ny ladning på tirsdagen vi også. Og eg er lei, det er jo uvanlig med 4 mndr iskald vinter her. men man må jo bare finne seg i det ! Hihi! Ha ein flott torsdagskveld. Klem fra meg.

elle-melle sa...

Snø her også, men vi får ikke så store "hatter" for her blåser det i tilegg.
Kjøttmeis og dompapp er flotte selv om de er vanlige. Ja, nå er ikke dompapp så vanlig her hos oss, men i vinter har det faktisk vært en del som har slått seg ned her i hagen.
Tulipanene er nydelige og så er det så godt med de fargene!!!
Flott motto du har adoptert, kanskje jeg skulle ta det selv også. Sant og klokt.

Ruth sa...

Ditt fuglebrett er et av dem jeg er sjalu på. Jeg syns dessuten at både dompaper og meiser er herlige for de er faktisk omtrent de eneste jeg vet navnet på. ((Hjernen min er merkelig sånn. Husker ikke navn på noe som helst.))

I dag har vi vår her, for to dager siden snedde det her også, men det må jo gi seg en gang. Tror du ikke? Ha en fin helg i hvertfall. Klem til deg fra meg.

Maret sa...

Kos deg med fuglane, oversjå resten..
God helg !

Randi sa...

himmel og hav så mye snø....skjønner godt du vil ha litt sol:-))

Men du har jo så mye fine småfugler....heldig er du :-))
Det var litt av ett zoom objektiv:-) gratulerer, blir nok mange fine bilder av dette

Ha en flott helg
klem