søndag 21. desember 2008

Vintersolverv, jippi!!!

Vi tenner fire lys i kveld
og lar dem brenne ned
for lengsel, glede, håp og fred,
men mest allikevel
for fred på denne lille jord
der menneskene bor.

Inger Hagerup

Heart_Candle_Roses_300x400

 

Vintersolverv blir å kældt lyktedagen. Vi må tenne lys og lage stemning sjøl når vinteren er på sitt mørkeste. Da er det jo greit at denni dagen fell sammen mæ 4.syndan i advent. Da tenner vi jo mange lys. Og ønsker øss mest av alt; FRED! Det gjell vel itte bære i krigsstrøk, men å internt i familie og vennskapskretser. Det har jo vøri en del eksempler på det i Bloglandia dei siste vikun, at itte ælle er like snille mæ dei rundt seg. Det er tungt, og skulle vara unødvendig. Derfor er mitt ønskje for 4.syndan i advent at vi er litt snill mæ næn, iallefall høld fred!

Her er forresten yndlings-juleblomsten min

 

tulpan

Å huss for æll del på: VAR FORSIKTIG NÅR DU BRENN LYS !

Det har vøri æltfor mange brænner mæ tragisk utgang

(Je veit je masar fælt, men en god ting kænn en itte si for ofte)

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Hei, her har jeg aldri vært før. Koselig å bare stikke innom en tur slik du skriver om lenger ned i bloggen. Det er jo noe av det fine med blogging, man kan bare stikke innom der man lyster når man lyster. Mange fine og hyggelige mennesker å bli kjent med er det og.
Flott å tenne lys for fred, både nært og fjernt.
Ønsker deg god jul og jeg kommer sikkert tilbake en annen gang.

Sologbolig sa...

Tulipaner er min yndlingsblomst også - hele året. Ja, eg skal vera forsiktig med lysa ! Ønsker deg ei fin og hyggelig jul. Kos deg masse!

Silje sa...

Hørte du hadde skravla om bloggen min til fattarn:P haha xD så hvis han ikke har kjøpt den maderassen enda, så tror j nok han skjønner at han for ta seg en tur bort i morra el i kveld:P hehe... :D