torsdag 7. januar 2010

Hjertevarmer

P1073980

Når det er 16-17 grader inne på mårråsia, er det godt å ha ull og alpakka å klæ på skrotten sin. I dag måtte mine vanlige pulsvarmere i tynn alpakka få kvile og je tok fram dom tjukke som er strikke i Sterk og mæ  fingerstubber. Det er Hobbygåsa som var vøri støtekontakt og mentor for dessi. Tusen takk. I dag var dom gode å finne. Og dæ sjøl om vi itte kænn konkurrere i å ha det kaldt. –23 her vart lite da det kom telefon frå Barndomsheimen om –33. På radioen hører je frå Østerdalen om – 45, brrrr. Håper je ældri opplever det.

Sjøl om je absolut ITTE lik orm, er je sikker på at je egentlig er et vekselvarmt dyr som tælar tæll når det går under 0 grader. I år har je merkelig nok fløtt tæla-grensa mi. Før hadde je vondt i skrotten så fort det var noen få kuldegrader. Nå kom itte verken før det var neste 20 kalde. Dæ skar je kunne læva godt mæ.  Det er helt sikkert en bivirkning ta blogginga og æll varmen en finn der :)

HA EN FRYDEFULL DAG VED PEISEN!

1261636457000_Herb-24-12-God_kal_2973734510x510r

Bildet lånt frå Oppland Arbeiderblad og verdens beste avistegner Herb.

12 kommentarer:

karna sa...

- 22 hos oss i dag tidlig, enda litt mer enn i går og leeenge siden sist. Og sokkepinne går foran peisen.

Berit T sa...

Brrr skikkelig kaldt. Her er vi ned i 10 nå så kan ikke klage. Deter jo kaldt til å være ved kysten, vi er hjemme igjen nå.

TUSEN TAKK FOR GAVEN!!!
Det varmet både hjertet og hendene dette. I går da jeg var ute sa jeg det til min Geir at jeg skulle hatt strikket fotovotter, og tenk
at du kunne komme på at det trengte jeg, så herlig.
Og ny enrgi kommer jeg til å få av denne omtanken, selv om jeg er bra nå da :O)
Eget innlegg kommer.
Klem

Ingun sa...

Her går gradestokken oppover. Gleder meg til å snørekjøre med bikkja. Fine vanter;-))

Ruth sa...

Dere har det kaldt dere. Brrr. Vi har "bare" -16 i dag, men de snakker om minus 20 til helga og DET vetjeg ikke om går bra i dete landet. Det er krise allerede.

Huset vårt holder heldigvis veldig godt på varmen og jeg har ikke engang trengt å skru opp termostaten, men det er ikke alle som har det sånn her.

De vantene var flotte altså - sånne vil jeg ha også. Eller kansjke helts skikkelige tykke votter. Jeg skal ta en dypdykk ned i garnet mitt i dag.

Ha en fin dag.

Havfruen sa...

Råstilige pulsvarmere:)
Bra du har flytta grensa for hva som er iskaldt:) -13 og kuling her, så jeg skal love deg det beit godt på tur i morrest. Jeg nyter det men ikke Major:( han mistrives på tur nå ja.
Ha en fin dag foran peisen du også:)
Klem:)

Mammamiia sa...

Disse flotte pulsvantene var nok gode å finne i dag ja, tenker jeg! Vi hadde samme innetemp i morges vi og, - det ble fort tent stearinlys i alle kriker og kroker, i tillegg til i ovnen. Og nå er det DEILIG varmt her inne! :)
(vi har vel omtrent samme været, vi?? hehe)
Men det er jo så NYDELIG da!! Det blir sikkert knipset noen vakre vinterbilder og...?? ;)
Ha en fin, varm dag! Klem fra "nabo'n"

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine pulsvarmere.Stilig tegneserie bilde.Spørs om den er sann..Er 11 minus nå på Frei.Høres ikke kalt ut men føles som det er 30 hær ute ved kysten.Det er bare å fyre på peisen å krype opp i go stolen å kose seg med strikking.Ønsker deg en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..

Mia sa...

Godt det finns en del positiva bivirkninger också :) Nu är jag trött kylan..

Hobbygåsa sa...

Wow så lekre, og så med fingre da - grattis!!

Anonym sa...

Godt nytt år til deg óg!! Å feire på Island var nok lurt nok i seg sjølv, men det luraste var nok å finne seg ein islandsk kjæreste.. då er det nemleg sjanser for at det vert fleire turar til Island framover :D

Anonym sa...

Superlekre pulsvarmere, forresten!! Varmer nok litt i kulda, dei ja ;)

Sologbolig sa...

Her er det "bare" minus 13 nå i kveld, men ikkje kan eg huska at det har vert så kaldt her før. Så nå er det ull fra innerst til ytterst. Eg går til jobb hver dag (25 minutters gange) så det er litt kaldt på nasetippen. Hehe!! Neida, slapp av den kista skal ikkje malast !!Ha ein fin kveld og helg